۷ روستای شیروان از آب شُرب بهداشتی برخوردار می شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به هفت روستا و افتتاح طرح آبرسانی به روستای ورگ این شهرستان واقع در بخش مرکزی آغاز شد.

«غلامحسین ساقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: این طرح ها شامل آبرسانی به مجتمع خطاب شامل پنج روستا خطاب، قلعه زو، شهرک شور، بیگان، رضاآباد غربی و روستای گرماب و بی بهره واقع در بخش مرکزی شهرستان است که با اتمام آن دو هزار و ۵۷۵ نفر جمعیت روستایی شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به مجتمع خطاب که پنج روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد، عملیات حفر یک حلقه چاه عمیق آهکی به عمق ۲۵۰ متر، خط انتقال به طول ۱۵ کیلومتر، دو باب ایستگاه پمپاژ، ۵ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع، چهار کیلومتر توسعه شبکه توزیع، ساخت سه باب  مخزن ۴۰۰ مترمکعبی، سه مورد برق رسانی به چاه و ایستگاه پمپاژ، ۶ مورد حصار و محوطه کشی و یک باب اتاق تاسیسات در نظر گرفته شده است.

 

ساقی عنوان کرد: برای سایر روستاها تامین برق چاه با اجرای شبکه فشار ضعیف، اجرای خط انتقال، حصار کشی اطراف تاسیسات، احداث اتاقک تاسیسات و کلرزنی سرچاه و احداث مخزن بتنی در نظر گرفته شده است.

 

وی اضافه کرد: برای تکمیل و اتمام طرح های مزبور ۳۹۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همچنین آبرسانی به روستای ورگ با اعتبار، ۱۲میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال افتتاح شد که بیش از ۴۰۰ نفر جمعیت از خدمات آب شرب برخوردار شدند.

 

وی تصریح کرد: اینک ۱۳۳ روستا با ۴۳ هزار و ۵۹۳ نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی شهرستان است که تعداد کل مشترکین ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره در شهرها و روستاهای شهرستان، ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب دارند.

 

 

 

کد خبر 1115520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha