شناسایی شهدای کتابدار و کتابخوان در استان فارس

منوچهری گفت: تصمیم گرفته شد تمام شهدای کتابدار و کتابخوان در استان فارس شناسایی شوند زیرا دفاع از کشور و مقام رفیع شهادت برای همگان محقق نمی شود و جایگاه والایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، در دیدار با خانواده شهید «علی نقی صداقت» در «خاوران» شهرستان خفر با هدف گرامیداشت شهید کتابدار گفت: سالانه هفته کتاب با ادای احترام به مقام شامخ شهدا و به صورت متمرکز انجام می شود و امسال دیدار و زیارت شهدای کتابدار و کتابخوان که کمتر مورد توجه قرار گرفته در برنامه های این هفته گنجانده شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود: با توجه به تصویر نصب شده از شهید در کتابخانه عمومی خاوران تصمیم گرفته شد تمام شهدای کتابدار و کتابخوان در استان فارس شناسایی شوند زیرا دفاع از کشور و مقام رفیع شهادت برای همگان محقق نمی شود و جایگاه والایی است.

وی اضافه کرد: شهادت و کتاب و کتابخوانی هر 2 مباحث والایی هستند و شهید «علی نقی صداقت» هر 2 مسیر راه پیمود و دفاع از ارزش های شهدا وظیفه کتابخانه هاست.

حجت الاسلام «سیدعلی صحراییان»، امام جمعه شهرستان خاوران نیز در این دیدار گفت: مادر شهید «علی نقی صداقت» همواره برای تقویت و بهبود کتابخانه کمک می کند که نشان دهنده توجه خانواده «صداقت» به کتاب و کتابخانه است.

«فرهاد جهانخواه»، فرماندار شهرستان خفر نیز در این دیدار کتاب و کتابخوانی را زمینه ساز روشنگری دانست و عنوان کرد: همه چیز در تاریخ انقلاب با کتاب شروع شد، کتاب نقش تاثیرگذاری دارد و هر یک از شهدا مکتبی بودند.

«سمرقند رضایی»، مادر شهید «علی نقی صداقت» نیز در این دیدار گفت: فرزندم همواره بر روشن بودن چراغ کتابخانه و رونق داشتن کتابخانه تاکید می کرد.

«صدرالله خشنود»، یکی از بستگان این شهید والا مقام با اشاره به سابقه کتابخانه شهر خاوران گفت: کتاب هایی برای ایجاد کتابخانه جمع آوری شد و امام جمعه قدیم شهر خاوران نیز منزل خود را برای کتابخانه درنظر گرفتند و شهید صداقت نیز از زمان تحصیلات ابتدایی در کنار ما بود و در کتابخانه کار می کرد و بعدها در جوار مسجد جامع زمینی برای کتابخانه در نظر گرفتند و کتابخانه ساخته شد.

خاطر نشان می شود در انتهای این دیدار با اهدای لوح سپاس و هدیه یادبود از خانواده شهید «علی نقی صداقت» قدردانی شد , همزمان با این برنامه، مسئولان فرهنگی در تمامی شهرستان های استان فارس با حضور در گلزار شهدا، هفته کتاب را با ادای احترام به شهیدان گرانقدر و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی آغاز کردند.

شهید «علی نقی صداقت» در تیر 1343 درخاوران به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد سپس برای ادامه تحصیل به شیراز رفت در دوران تحصیلش روزها کار می کرد و شب ها درس می خواند. وی به مطالعه علاقه ی فراوانی داشت و در سال 1360 مسئول کتابخانه خاوران بود، وی از طریق بسیج شیراز برای رفتن به جبهه داوطلب شد و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و  سرانجام در 12 اردیبهشت 1361 در منطقه «دارالخوین» اهواز  بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

کد خبر 1115538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha