پیگیری امام جمعه مریانج همدان برای حل بوی بد فاضلاب

حجت الاسلام مظاهری از پیگیری های دفتر امام جمعه برای حل مسئله بوی بد فاضلاب در مجاورت گلزار شهدای و مسکن مهر این منطقه خبر داد.

حجت‌الاسلام  یاسر مظاهری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درباره بوی بد فاضلاب در مجاورت گلزار شهدا و مسکن مهر این منطقه گفت: چند موردی از گزارشات مردمی به صورت مکتوب و حضوری حاکی از بوی بد فاضلاب در مجاورت مسکن مهر بود اعلام کردند که با مراجعه به شورای شهر و شهرداری اتفاق خاصی نیفتاده است و درخواست ورود امام جمعه به این موضوع را داشتند. بخشی از آن محل کشاورزی بود و کشاورزان نیز از این آب استفاده می‌کردند و این مسأله هم مشکلاتی در سلامت مردم و محصولات کشاورزی ایجاد کرده بود.

 

امام جمعه مریانج( همدان) به پیگیری و تماس خود با شهردار و شورای شهر مریانج اشاره کرد و گفت: با درخواست امام جمعه مریانج برای حل این مشکل و رصد مدام، حل این مشکل ادامه داشت و همچنان پیگیر این مسئله هستیم تا این موضوع به خوبی حل و فصل شود. در جلسه با فرماندار منطقه، این موضوع را برای فرماندار توضیح دادم و درخواست کردم در جلسه‌ای در محل مورد نظر، با حضور رؤسای جهاد کشاورزی و اداره آب و فاضلاب، از نزدیک موضوع را رصد کنند.

 

امام جمعه مریانج درباره جلسه مذکور در محل وجود مشکل گفت: به دلیل وجود بوی بد فاضلاب در آن محل مسئولان با سختی حضور پیدا کردند و در آن جلسه فرماندار یک سری تکلیف‌هایی برای جهاد کشاورزی تعیین کرد و تکلیف‌هایی برای اداره آب و فاضلاب در نظر گرفت.  دو روز بعد با مطالعاتی که انجام دادند متوجه شدند که کشاورزان منطقه برای استفاده از آب فاضلاب، این فاضلاب را به جوی‌های کشاورزی هدایت کرده و اکنون با احصای مشکل تنها بحث تأمین اعتبار انجام این کار مانده است که تا یک ماه آینده این موضوع حل خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: در مطالبه‌گری باید نتیجه‌محور بود، باید ببینیم که نتیجه کار به کجا می‌انجامد؛ هرچند دیگران پیگیری‌هایی انجام داده بودند اما مجدانه نبوده است.

 

گفتنی است، مَریانَج یکی از شهرهای استان همدان و یکی از شهرهای تابع شهرستان همدان است که در ۵ کیلومتری غرب شهر همدان و در جاده همدان - کرمانشاه قرار دارد . مریانج در دامنه‌های کوه الوند واقع است و دروازهٔ ورودی دره امامزاده کوه (دره ماوشان) است که در مدخل روستاهای سولان، توئیجین، موئیجبن و برفجین (وفرجین) قراردارد. لهجه مردم این شهر مَرگانِه‌ای یا مَریانِه ای نام دارد ک میتوان از زبان لری که نزدیکی‌هایی با گویش همدانی دارد. مریانجی‌ها بین مردم استان همدان به دین داری و تعصبات مذهبی شهرت دارند به همین دلیل مریانج را قطب مذهبی همدان می‌دانند.

کد خبر 1115639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha