بیش از یکصد هزار بیمار مشکوک و قریب پنج هزار جانباخته در استان کرمان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

دکتر رشیدی نژاد گفت: از ابتدای اپیدمی تا کنون بیش از ۱۰۴ هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری و قریب به پنج هزار نفر فوت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۲۲ آبان) در یکصد و هفتمین جلسه ستاد استانی کرونا گفت: از ابتدای اپیدمی تا کنون بیش از ۱۰۴ هزار نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

 




رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: از این تعداد نزدیک ۵۵ هزار نفر کرونا مثبت شدند و ۴ هزار و ۹۶۷ نفر فوتی ناشی از کرونا داشتیم.





وی از انجام ۵۰۰ هزار تست پی سی آر و کمی بیشتر از این تعداد تست رپید در استان خبر داد و با اشاره به مثبت بودن نزدیک ۲۰۰ هزار تست اعلام کرد: در حال حاضر ۶۸۹ بیمار تا ساعت ۲۱ شب گذشته تخت های بیمارستانی استات را در حال مشکوک به کرونت اشغال کردند که ۲۷۱ نفر بیمار قطعی است.

 




دکتر رشیدی نژاد از بستری ۱۴۰ نفر بیمار در آی سی یو و ۴۸ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور‌ خبر داد و اظهار کرد: از هفته گذشته تعداد بیماران کمی بیشتر شده و در کل کشور برخی شهرها و استان ها روند ثابت و بعضی ها کمی افزایش داشتند که یکی از استان های شاخص در افزایش بیماران بستری کرمان است که در تغییر رنگ بندی اثر گذاشت.

 




وی وضعیت واکسیناسیون در استان را خوب ارزیابی و بیان کرد: اما وضعیت واکسیناسیون در شرق و کمی هم در جنوب آنگونه که باید همتراز با استان های پیشرو صورت نگرفته است.

 




رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از واکسینه شدن ۷۹ درصد جامعه هدف و ۵۸ درصد کل جمعیت در استان کرمان در نوبت اول خبر داد و آن را پایین تر از وضعیت کشوری دانست و بیان کرد: یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۴۳ نفر نوبت اول واکسن را دریافت کردند.

 




وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در اواخر هفته گذشته، بیان کرد: تاکید قرارگاه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق فعال واکسن در جمعیت های مختلف هدف از جمله نوبت سوم در افراد بالای ۶۰ سال است.
 

کد خبر 1115653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha