هتک حیثیت و جرایم اینترنتی رتبه اول جرایم گلستان/ جرایم سایبری ۱۵ درصد افزایش یافت

سرهنگ پرسا گفت: مجموع جرایم سایبری استان در ۷ ماهه امسال ۱۴.۸۵ درصد افزایش داشته که ۹۱.۳ درصد منجر به کشف در استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ «ابراهیم پرسا» ظهر امروز (شنبه 22 آبان) در جمع نمایندگی های خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان گفت: امروز در سطح کشور تجهیزات هوشمند از محبوبیت بالایی برخوردار است و شبکه های اجتماعی یک پل ارتباطی بین شهروندان است.

 

رئیس پلیس فتا گلستان با اشاره به عملکرد 7 ماهه این نهاد در استان، افزود: در اولویت جرایم سایبری، موضوع هتک حیثیت و جرایم اینترنتی رتبه اول در استان دارد و 36 درصد از وقوعات را به خودش اختصاص داده است.

 

وی ادامه داد: جرم هتک حیثیت امسال نسبت به سال قبل، 20 درصد افزایش داشته است که خوشبختانه پلیش فتا 79 درصد آن را کشف کرد.

 

پرسا، کلاهبرداری رایانه ای را اولویت دوم جرایم سایبری استان اعلام کرد و گفت: این جرم با 23 درصد وقوعات را به خود اختصاص داده که نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش یافته و 95 درصد پرونده ها هم منجر به کشف شده است.

 

وی افزود: برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد با 17 درصد سومین جرم سایبری استان است که در این مدت 23 درصد کاهش داشته است و 104 درصد پرونده ها کشف شده است.

 

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: در بحث قمار و شرط بندی آنلاین نیز همچنان رو به افزایش است و 5.5 درصد از وقوعات پرونده را به خود اختصاص داده است و حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

وی گفت: در این جرم نیز پلیس فتا 140 درصد از پرونده ها را کشف کرده است.

 

پرسا اضافه کرد: پلیس فتا در 7 ماهه امسال، 91.3 درصد از جرایم سایبری استان را کشف کرده است که در مجموع 14.85 درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: در همه حوزه ها آسیب داریم و همه اصحاب رسانه باید برای رفع آن همکاری کنند تا در حوزه هشدارهای سایبری مردم را آگاه کنیم.

 

رئیس پلیس فتا گلستان تاکید کرد: مردم باید قانون جرایم رایانه ای را مطالعه کنند و به اصول و قوانین پایبند باشند و در مقابل هر گونه آسیب های اجتماعی دستگاه نظامی و انتظامی را کمک کنند.

 

کد خبر 1115664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha