دلایل ترک تحصیل دانش آموز دختر مدارس عشایری

سیفی گفت: تعداد قابل توجه ای از دختران ما به دلایل اقتصادی و فرهنگی و عدم ایجاد خوابگاه مرکزی و شبانه روزی هم ترک تحصیل می کنند.

«محمدرضا سیفی»، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: 208 هزار و 448 دانش آموز ازاین تعداد 98 هزار و 32 نفر دختران عشایری هستند که تعداد آن ها نسبت به چهار سال گذشته 11 درصد افزایش پیدا کرده اند.

 

او ادامه داد: بازیدهای میدانی، نقش فرمانداران و شوراهای شهری و روستای هم برای رشد جمعیت دانش آموزان دختر برای حضور در مدرسه زیاد بوده است اما تعداد قابل توجه ای از دختران ما به دلایل اقتصادی و فرهنگی و عدم ایجاد خوابگاه مرکزی و شبانه روزی هم ترک تحصیل می کنند.در قانون در اساسنامه عشایری این مسایل پیش بینی شده است.

 

سیفی بیان کرد:از این تعداد شش هزار مدرسه مناطق عشایری تحصیل می کنند و آمار دقیق آنها به دلیل کوچ رو بودن تا پایان آذرماه به دست می آید.

 

او افزود: تعداد 13 هزار و 352 کلاس عشایری داریم. تعداد دو هزار مدرسه ما سیار و نیمه سیار و تعداد 758 مدرسه چادری، 39 مدرسه کپری داشته ایم.

 

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر  یاد آور شد: مدارس سیار و نیمه سیار ما از یک هزار و 494 مدرسه به 2 هزار و سه مدرسه رسیده است، این یک نشانه خوبی است که همه دانش آموزان در هر شرایطی می توانند تحصیل کنند.

او افزود: در این زمینه نسبت به چهار سال گذشته 34 درصد رشد داشته ایم، مدارس کانتینری از یک هزار و 220 مدرسه در سال 1396-1397 به یک هزار و 327 مدرسه کانتینری رسیده است که 9 درصد رشد داشته است. وقتی که مدارس کانتینری افزایش یابد، از مدارس کپری و چادری کاسته می شود.

 

کد خبر 1115675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha