وزیر نیرو: مدیریت منابع آب نیازمند تدبیر ملی است

محرابیان بر ضرورت تدبیر ملی و همفکری دسته‌جمعی در مدیریت منابع آب گفت: قانون، عدالت و شفافیت و اصول فنی شرط اجرای طرح‌های انتقال آب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی اکبر محرابیان» امروز (شنبه ۲۲ آبان) در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود: شرط عدالت در توزیع آب اولین اصل برای اجرای طرح‌هاست و این یک امر بدیهی است.

 

وزیر نیرو ادامه داد: باید تدابیری به کار گرفته شود که اشکالات و تصمیم‌گیری‌های غلط گذشته را اصلاح کنیم و فضا برای این مهم وجود دارد.

 

محرابیان افزود: امروز مجموعه مسئولان و نمایندگان مجلس همگی به این نتیجه رسیدیم که فضا به گونه‌ای است که در یک گفت‌وگوی صمیمی و کارشناسی می‌توان به توافق برسیم.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: آب محدود است اما اگر به عدالت توزیع کنیم خواسته های مردم را به خوبی پاسخگو خواهیم بود.

 

محرابیان با بیان اینکه قوانین موجود روشن و شفاف است، تصریح کرد: اگر قانون را ملاک عمل قرار دهیم اختلافی در حوزه آب شکل نمی گیرد و معتقدیم برای بهره بردن مردم از این موهبت الهی به کارگیری تدبیر، حفظ وحدت و بحث های کارشناسی در محیط های خود است و بردن این بحث ها در بین مردم سود و فایده ای نخواهد داشت.

 

وی بابیان اینکه در اصول هیچ اختلافی وجود ندارد و نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و دیگر استانها بر روی اصول اختلافی ندارند، اظهار داشت: نبود تعادل در بارگذاری‌ها سبب مشکلات زیست‌محیطی و زیرزمینی و اجابت نشدن خواسته‌های مردمی که مقصر در برنامه‌ریزی ها نیستند، شده است.

 

محرابیان با بیان اینکه نزولات جوی کاهش پیدا کرده و بارگذاری روی منابع آب بارگذاری نامتعادلی است، اظهار داشت: باید قدری در این امور ملاحظات بیشتری داشته باشیم و جایی که امکان برداشت آب نیست بارگذاری نکنیم این در حالی است که صنایع را بی‌جهت گسترش می‌دهیم و توقع در مردم ایجاد می‌کنیم.

 

کد خبر 1115752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha