هنر، وسیله تعالی اخلاق و معنویت انسان است

حجت الاسلام منصوریان گفت:هنر، وسیله تعالی اخلاق و معنویت انسان بوده چرا که تراوش آن، اغلب در خلوت هنرمند است و این خلوت، زمان اتصال هنرمند به عالم بالا است؛ بر همین اساس، اثر هنرمند، درسی از عالم هستی محسوب می‌شود و جلوه‌ای از توحید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌‎الاسلام «حسن منصوریان» شامگاه(۲۲ آبان) در آیین آغازین جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهدالرضا(ع)، با بیان اینکه هنر یکی از اسماء خداوند متعال بوده و هنرمند تجلی صفات الهی است، اظهارکرد: خداوند جمیل است و هنرمند را تجلی اسم جمال خدا می‌دانیم؛ هر کاری از خلقت که در مرحله زیبایی قرار گیرد، آن مرحله از خلقت، یک هنر است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: هنر، وسیله تعالی اخلاق و معنویت انسان بوده چرا که تراوش آن، اغلب در خلوت هنرمند است و این خلوت، زمان اتصال هنرمند به عالم بالا است؛ برهمین اساس، اثر هنرمند، درسی از عالم هستی محسوب می‌شود و جلوه‌ای از توحید و زیبایی کائنات و خلقت خدا است.

 

وی با بیان اینکه در لحظه خلق آن اثر، هنرمندان تجلی خالق هستند، عنوان کرد: همین مهم سبب شده تا هنرمند در قاموس عرفان و مکتب توحید از جایگاه بسیار بالایی برخوردار باشد.

 

حجت الاسلام منصوریان با بیان اینکه هنر وسیله‌ای است که با بهره‌گیری از آن می‌توانیم شهرمان را به معنویت برسانیم، تصریح کرد: اثر توحیدی و هنرمندانه به واسطه جمالی که ایجاد می‌کند، سطح معنویت شهر را ارتقاء می‌بخشد، محبت و مهربانی را در شهر جاری می‌کند و عشق، بین مردم تبلور و تجلی می‌یابد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اضافه کرد: به تبع این دستاوردها، میزان خشونت‌ها و دعواهای خیابانی، کودکان کار، طلاق و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی هم کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی، استفاده از اثر هنری است تا از این طریق حال مردم خوب شود، خاطرنشان کرد: حال و احوال مردم با یک اثر به اوج می رسد و ثمره این به اوج رسیدن، مهربانی با فرزندان و خانواده است

کد خبر 1115821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha