راه ارتباطی ماسال - گیلوان به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

پورحضرت با تاکید بر اینکه وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان ماسال به یک چالش تبدیل شده است گفت: آسفالت راه ارتباطی ماسال - گیلوان با قیمت‌های روز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «وحید پورحضرت» شامگاه شنبه( 23 آبان) در مورد فرآیند حل مشکلات راه ارتباطی ماسال به گیلوان استان اردبیل مطالبی بیان داشت و اظهار داشت: این جاده ارتباطی امروزه به یک محور گردشگری پر تردد و پر ترافیک تبدیل شده است.

 

فرماندار شهرستان ماسال با بیان اینکه در چند سال اخیر گردشگری در این منطقه رونق ویژه‌ای داشته است عنوان کرد: با وجود رشد فزاینده صنعت توریسم زیرساخت‌های اساسی شهرستان ماسال در طی سنوات اخیر آن هماهنگی و همخوانی لازم را با مقوله افزایش گردشگر را نداشت.
 

پورحضرت با تاکید بر اینکه وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان ماسال به یک چالش تبدیل شده است تصریح کرد: ارتباطی ماسال - گیلوان چیزی حدود 35 کیلومتر طول دارد و باید برای تنویر افکار عمومی این را هم عرض کنم که امروزه به ازای هر کیلومتر روکش آسفالت یک میلیارد و 300 میلیون تومان منابع لازم است.

 

وی مجموع منابع لازم برای بهبود وضعیت راه ارتباطی ماسال - گیلوان و انجام روکش آسفالت آن را با قیمت‌های روز 40 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: پروژه بهبود وضعیت این راه ارتباطی در سه فاز تعریف شده بود و در سال مالی 99 و 1400 منابعی را برای اجرای این پروژه با توجه به بضاعت‌های موجود تخصیص دادیم. 

 

فرماندار شهرستان ماسال با تاکید بر اینکه اکثر پیمانکاران به علت ییلاقی بودن محور ارتباطی ماسال - گیلوان در امر ساخت آن مشارکت نمی‌کردند ابراز داشت: با تمام مشکلات موجود بالاخره پیمانکار پروژه مشخص شد اما در ادامه با چالش‌های دیگری مانند فقدان دید و نبود مصالح که معضل کل استان گیلان است مواجه گشت.

 

پورحضرت از عملی نشدن وعده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان و تأخیر در تخصیص قیر به پروژه بهسازی محور ماسال - گیلوان سخن گفت و افزود: فرآیند تخصیص بودجه و شروع سال مالی در شهرستان‌ها از مرداد ماه را می‌توان از دیگر مواردی که در روند کند اجرای این پروژه دخیل بوده نام برد.

 

وی توزیع عادلانه منابع مالی در سطح استان گیلان و شهرستان‌ها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: استاندار گیلان همراهی و مساعدت خوبی برای حل مشکلات شهرستان ماسال از جمله راه ارتباطی ماسال - گیلوان دارند و از ما خواستند که چالش‌های منطقه را برای استانداری ارسال کنیم که بنده هم راه‌های ارتباطی شهرستان را به عنوان اولویت اول اعلام کردم.

 

کد خبر 1115883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha