اجرای یک هزار و ۱۵۰ برنامه همزمان با هفته کتاب در همدان

زارعی گفت: از بیست و چهارم تا اول آذرماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده که بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور در همدان برگزار می‌شود.

«عاطفه زارعی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  از بیست و چهارم تا اول آذرماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده از همین رو بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ برنامه فرهنگی کتاب محور در ۱۱۸ کتابخانه عمومی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ادامه به تشریح برنامه «کاروان دوستی با کتاب» با محوریت برنامه‌های فرهنگی و ترویجی شاد در روستاهای فاقد کتابخانه پرداخت و گفت: نخستین مقصد کاروان دوستی با کتاب در روستاهای بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ بود.

 

زارعی با تأکید بر اینکه از کتاب  «دوست من کتاب» با انتشار آثار برگزیده اولین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان رونمایی می‌شود یادآور شد: انتشار فراخوان و رونمایی از پوستر دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان  «دوست من کتاب» از دیگر عناوین هفته کتاب است.

 

وی تصریح کرد: کتابخانه سیار «یار مهربان» نیز در هفته کتاب و کتابخوانی در مکان‌های پرجمعیت و فاقد کتابخانه عمومی به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در شهرستان همدان می‌پردازد.

 

وی با بیان اینکه نقد و رونمایی کتاب دیوان اشعار یاور همدانی تالیف زنده یاد احمد نیک‌طلب از دیگر برنامه‌های هفته جاری است بیان کرد: جشن ۵۰ سالگی هفت کتابخانه در استان همدان طی مراسمی با عنوان یار ۵۰ ساله برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به نشست علمی «مشتری‌مداری در کتابخانه‌های عمومی» اشاره کرد و گفت: این نشست با همکاری استان سیستان و بلوچستان در راستای هم‌افزایی بین استانی  ویژه کتابداران استان‌های همدان و سیستان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ۲۴ تا ۲۶ آبان عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان رایگان است ادامه داد: در روز ۳۰ آبان ماه نیز آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار می‌شود و در این مراسم از کتابداران فعال تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 1115908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha