دوره های هنری رایگان در مناطق محروم لرستان برگزار می شود

ابدالی پور گفت: به همت ستاد کانون های مساجد و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دوره های آموزشی هنری در مناطق محروم استان لرستان برگزار می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: دوره آموزشی رایگان هنربامشارکت وزارت ارشاد وستاد کانونها ی مساجدکشور در مناطق روستایی ومحروم کشور برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اعطای گواهینامه معتبر(مدرک دیپلم کاردانش برای واجدین شریط لحاظ خواهد شد) افزود: این دوره های آموزشی برای علاقمندان در مناطق محروم به صورت کاملا رایگان برگزار می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان ابراز کرد: این دوره های آموزشی در راستای  شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و با هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می شود.

 

ابدالی پور افزود: این طرح در نخستین اقدام، در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: همه برنامه های این طرح در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان  برگزار خواهد شد.

 

ابدالی پورخاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند با هماهنگی و مراجعه یا تماس تلفنی با ادارات کل و شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا از طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir جهت ثبت نام در دوره های آموزشی اقدام نمایند.

 

وی با بیان اینکه در مرحله اول مهلت ثبت نام متقاضیان تا 15 آذر ماه 1400 خواهد بود، ابراز کرد:  علاقمندان می توانند یکی از رشته های پیشنهادی را از جدول دوره های آموزشی موجود در سامانه انتخاب نمایند و در صورت عدم وجود رشته مورد نظر در انتهای جدول، با انتخاب گزینه سایر، رشته مورد نظر خود را ثبت نمایند.

 

ابدالی پور افزود: برنامه آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه شروع برگزاری دوره های آموزش از اول دی ماه 1400 به بعد خواهد بود، اظهار کرد:  برای کلیه شرکت کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت نمایند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه نمایند.

کد خبر 1115920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha