ثبت ۸۴ فقره پرونده تخلف در نانوایی‌های استان ایلام

معاون قضایی تعزیرات حکومتی ایلام از ثبت ۸۴ فقره پرونده تخلف در نانوایی‌های استان ایلام طی سال جاری خبر داد.

«حیدر ولیزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: تمامی متصدیان خبازی‌ها در استان و شهرستان‌های مربوطه موظف و مکلف هستند، شرایطی را که در کمیته تنظیم بازار استان مصوب و موجب افزایش قیمت نان شده را رعایت کنند.

 

ولیزاده تصریح کرد: بر همین اساس نانوایی استان باید شرایط کمیته تنظیم بازار استان از جمله درج قیمت نان، قرار دادن تابلوی اعلام تعطیلات نانوایی در معرض دید مصرف کنندگان، داشتن ترازو برای وزن نان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نوبت دهی به مردم، افزایش کیفیت نان، عدم تعطیلی خودسرانه و عدم استفاده از مواد افزودنی از جمله جوش شیرین را مدنظر قرار دهند.

 

معاون قضایی تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: در صورت کم فروشی، گران فروشی و عدم رعایت شرایط اعلام شده از سوی افراد متصدیان خبازی ها، قطعاً تعزیرات حکومتی با متخلفان به شدت برخورد قضایی خواهد کرد.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴ فقره پرونده تخلف عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم فروشی در سطح نانوایی‌های استان ثبت شده است.

 

ولیزاده عنوان کرد: واحدهای متخلف مجموعاً به ۵۹۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند و همچنین ۱۱ واحد نانوایی در هشت ماهه امسال به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرانه بالای مصرف نان در استان و افزایش قیمت نان، ضروری است مسئولان توجه ویژه ای در بحث کم فروشی و کیفیت نان‌ها داشته باشند.

کد خبر 1115925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha