دستور آزادی ۵۳ زندانی به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع)

دادستان عمومی و انقلاب قم از صدور دستور آزادی ۵۳ نفر از زندانیان جرائم غیر خشن به مناسبت ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام حسن غریب امروز در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر اجرای مستمر طرح پایش و غربالگری زندانیان استان، از صدور دستور آزادی ۵۳ نفر از زندانیان جرائم غیر خشن استان با استفاده از نهادهای ارفاقی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و سیاست کاهش مجازات حبس خبر داد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قم افزود: از همه‌ی ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه آزادی آنان با استفاده از راهکارهای قانونی تخفیف و تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه رویکرد دستگاه قضائی در آزادی زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر زندانی و خانواده او در کنار حفظ و تأمین امنیت جامعه است، تصریح کرد: در این راستا افرادی که سابقه دار، مخل نظم، آسایش شهروندان و امنیت مردم باشند، از هیچ تخفیف قانونی بهره مند نخواهند شد.

 

غریب در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تاسیس شورای حل اختلاف گفت: یکی از سیاست‌های کلان قوه قضاییه که بر آن تاکید وجود دارد بحث سازش و مصالحه است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر طرفین در شورا‌های حل اختلاف طرفین موفق به سازش نشوند موضوع به دادگاه انتقال داده می‌شود، افزود: تفاوتی بین موضوعات و مسائل وجود ندارد و اگر صلح و سازش در شورا‌های حل اختلاف انجام نگیرد دادگاه به موضوع ورود کرده و آن را حل خواهد کرد.

 

وی  با تاکید بر اینکه در سال گذشته، ۱۳ هزار پرونده منتهی به سازش شده است، ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری نیز بیش از ۹ هزار پرونده ارجاع شده به شورای حل اختلاف منتهی به صلح و سازش شده است که از این نظر در کشور در رتبه اول قرار داریم.

 

کد خبر 1115928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha