برنامه های هفته کتاب مازندران تشریح شد/رونمایی از ۲۹عنوان کتاب فرهنگ بومی در ساری

زارع ضمن تشریح برنامه های بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی درمازندران، گفت: آیین رونمایی از ۲۹ عنوان کتاب فرهنگ بومی استان به همراه تجلیل از ۱۸۳فعال حوزه کتابخوانی روز سه شنبه ۲۵آبان ماه جاری در ساری برگزار می شود.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری با اشاره به تقویم  بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: هفته کتاب امسال از ۲۴ آبان‌ماه تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» وبا رعایت شیوه نامه های بهداشتی درسراسر استان برگزار خواهد شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه از برگزاری مسابقه تخصصی کتابخوانی اثر علامه «حسن حسن زاده آملی» رحمت الله علیه با عنوان  (انسان و قرآن) روز دوشنبه 24آبان ماه همزمان با آغاز هفته کتاب در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و افزود: این ویژه برنامه با موضوع تبیین حیات علمی در حلقه شاگردان علامه طباطبایی؛ با تاکید بر حیات علمی علامه «حسن‌زاده آملی» ویژه اساتید، دانشجویان و حوزه های علمیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «محمود دیانی» استادیار گروه فلسفه و کلام، عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و پژوهشگر در عرصه آرای علامه طباطبایی برگزار می شود.

 

 

وی از برگزاری آیین رونمایی کتاب (رونمایی از 29 عنوان کتاب فرهنگ بومی استان کتاب استاد حسن زاده آملی – سردار سلیمانی ) برپایی مراسم اختتامیه جشنواره  های کتاب محور و همایش تجلیل از ناشران و نویسندگان  روز سه شنبه 25آبان ماه جاری در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و گفت: همچنین برگزاری کارگاه تخصصی تولید محتوا، چاپ، طراحی و ویراست نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

زارع به برگزاری مراسم بزرگداشت صنعت چاپ به همراه ورکشاپ تحلیلی به اضافه رونمایی از کتاب به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر اشاره و بیان کرد: مراسم اختتامیه کتاب سال به همراه  نقد و بررسی کتاب روز شنبه29آبان ماه جاری در دانشگاه آمل برگزار خواهد شد.

 

 

وی از برگزاری آئین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات مادر شهید و میزگرد ارزیابی با محوریت وضعیت عملکرد ناشران و دست‌اندرکاران کتاب در مازندران روز یکشنبه 30آبان ماه جاری در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان خبر داد .

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه این اداره کل تاکنون در ماموریت های خود در حوزه کتاب  و کتابخوانی موفق عمل کرده، افزود: هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، هفتمین جشنواره تجلیل از مروجین کتابخوانی کشور، پویش کتاب خوانی نشاط نوروزی با کتاب سال ۱۴۰۰ ، طرح پویش نامه به نویسنده در سال 99 و هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران از جمله این ماموریت ها است.

 

 

وی با بیان اینکه 193اثر از روستاهای استان به هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب  ارسال شده، یادآورشد: روستای بیشه بنه شهرستان بهشهر روستای برگزیده مرحله نهایی این جشنواره معرفی و روستاهای اومال شهرستان نکا ، کهنه سرا شهرستان نوشهر ، اسرم شهرستان میاندورود به عنوان روستاهای شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

زارع با بیان اینکه در راستای پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، تعداد 338 باشگاه از استان در سایت شبکه ترویج کتابخوانی ثبت شده، گفت: در بخش باشگاه های مهد کودک فعال،  مهد کودک تتی از شهرستان نور به تسهیلگری  سکینه یزدانی، در بخش باشگاه های کتابخوانی، باشگاه کافه کتاب شاهد به تسهیلگری صدیقه لطفی از شهرستان آمل، در بخش مدارس فعال، مدرسه حضرت قائم (عج) به تسهیگری زهرا کلاگر از شهرستان نور و در بخش معرفی رابطان فعال شهرستانی  حمید رضا کوزه گر کالجی از شهرستان  نور به عنوان برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند .

 

 

وی با بیان اینکه همچنین انتخاب «پرنیا شعبانی» از شاهرستان قائم شهر به عنوان مروج برگزیده کشوری در بخش افراد هفتمین جشنواره تجلیل از مروجین کتابخوانی کشور یکی از دیگر افتخارات این اداره کل در بحث کتاب و کتابخوانی است، اضافه کرد: «سمیه احمدی» از شهرستان پل سفید ، «پرنیا شعبانی» از شهرستان ساری، «سید طاها موسوی» از شهرستان ساری، «ایلیا عمویی» از شهرستان نکا، «رادوین نجفی» از شهرستان ساری و «آویسا نقاش» از شهرستان آمل نیز برگزیدگان نهایی پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب سال 1400هستند.

 

 

زارع با بیان اینکه استان مازندران در طرح پویش نامه به نویسنده در سال 99 به لحاظ میزان مشارکت،  در سطح ملی با 207 نامه به رتبه دوم  دست یافت، ادامه داد: یکتا امینی شاد از رامسر، آرمین خواجوی از گلوگاه، آریانا رنجبر از آمل،آیلار شعبانپور از نکا و پرنیا شعبانی از قائم شهر نیز برگزیدگان مازندرانی این پویش هستند.

 

 

وی با بیان اینکه در هفته کتاب مازندران از 183نفر از مروجین و برگزیدگان جشنواره های مختلف کتابخوانی ملی و استانی تجلیل به عمل خواهد آمد، گفت: شهرستان های آمل، بهشهر و نکا نیز راه یافتگان به مرحله نیمه نهایی هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران هستند.

کد خبر 1115949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha