جشنواره رحمت‌للعالمین زمینه‌ساز وحدت، یکدلی و برادری است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به تاکید امام حسن عسگری(ع) بر تقویت وحدت میان اهل تسنن و تشیع گفت: جشنواره رحمت‌للعالمین زمینه‌ساز وحدت، یکدلی و برادری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان،  حجت‌الاسلام سعید عسکری رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در مراسم اختتامیه جشنواره شعر رحمت‌للعالمین که در سنندج برگزار شد، با اشاره به تفحص شهیده فاطمه اسدی اظهار کرد: این بانوی گرانقدر  به دست گروهک‌های ضدانقلاب مظلومانه به شهادت رسید، کسانیکه به دروغ مدعی حمایت از مردم کُرد هستند.

 

 

وی افزود: پیکر این بانوی گرانقدر روز سه شنبه در کنار مرقد بی بی هاجره خاتون در سنندج به خاک سپرده خواهد شد.

 

 

حجت‌الاسلام عسگری با اشاره به برگزاری جشنواره رحمت‌للعالمین اعلام کرد: این جشنواره‌ها زمینه‌ساز وحدت، یکدلی و برادری است که در استان کردستان برگزار شد.

 

 

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به احادیثی از امام حسن عسگری(ع) خاطر نشان کرد: ایشان فرموده‌اند «در نمازهای جماعت و تشییع جنازه برادران اهل سنت حاضر شوید و حقوق هم را ادا کنید.»

 

 

حجت‌الاسلام عسگری عنوان کرد: دغدغه اصلی امام حسن عسگری(ع) ایجاد وحدت و یکدلی بود و باید همه ما برای حفظ و تقویت آن تلاش کنیم.

 

 

وی اضافه کرد: امیدواریم اشعاری که برای این جشنواره ارسال شده بتواند زمینه همدلی و همراهی را بیش از پیش فراهم کند.

 

 

بهروز خیریه نماینده هیئت داوران جشنواره رحمت‌للعالمین نیز در این مراسم اعلام کرد: استقبال شرکت کنندگان جشنواره رحمت للعالمین بسیار خوب بود و اشعار بسیاری به این جشنواره ارسال شده بود.

 

 

وی افزود: تمامی آثار که در قالب شعر ارسال شده بود،  داوری و ارزیابی شدند.

 

 

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها بستر مناسبی برای تشویق شاعران و شناسایی استعداد آنان است، ابراز امیدواری کرد که اینگونه جشنواره‌ها استمرار داشته باشند.

کد خبر 1115972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha