بازار صنایع دستی اصفهان نیازمند حمایت است/ تاثیر کرونا بر صنایع دستی

راعی با اشاره به فعالیت هنرمندان صنایع دستی در اصفهان گفت: بازار صنایع دستی این استان نیازمند حمایت و بستر سازی برای رفع مشکلات است.

«رجبعلی راعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به حال و احوال بازار صنایع دستی اشاره کرد و اظهارداشت: هنر و تولیدات این عرصه در اصفهان می تواند یکی از قطب های مهم اقتصادی به حساب بیایید اما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

هنرمند صنایع دستی اصفهان افزود: سرمایه گذاری برای توسعه این عرصه و برقراری ارتباطات بین المللی در فروش و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی لازم است تا گستردگی فروش و عرضه افزایش یابد.

وی ادامه داد: بازار صنایع دستی این استان نیازمند حمایت و بستر سازی برای رفع مشکلات است تا با هماهنگی و هم افزایی بین مسئولان و هنرمندان اتفاق خوبی در توسعه این عرصه رقم بخورد.

 

راعی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی را در سطح ملی و استانی داریم اما یک فرد هنرمند باید هزینه بالایی را برای حضور در این نمایشگاه ها پرداخت کند که برای بسیاری از فعالان این عرصه مقدور نمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه های صنایع دستی در بخش های مختلف و مکان های عمومی در نمایش فعالیت هنرمندان و عرضه تولیدات مهم و راهبردی خواهد بود.

 

*تاثیر کرونا بر صنایع دستی

 

این هنرمند صنایع دستی با بیان اینکه کرونا بر بخش های مختلف اقتصادی تاثیر گذاشته، خاطرنشان کرد: فراگیری این ویروس بر بازار صنایع دستی و تقاضا بازار اثر نهاده است.

وی ادامه داد: وضعیت نامساعد اقتصادی مردم از یک طرف و کاهش مسافرت ها و ورود توریست خارجی به کشور از جنبه دیگر بر بازار صنایع دستی اثر گذاشته است.

راعی یادآورشد: تقویت بازارهای بین المللی و فرصت سازی برای عرضه تولیدات در بازارهای خارجی از ضرورت های این عرصه است که تلاش و سرمایه گذاری مسئولان را می طلبد.

کد خبر 1116005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha