مسئولان شورا باور و شورا یاور باشند/لزوم اجرای عدالت در تقسیم مناصب

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی خراسان جنوبی از مسئولان اجرایی خواستند تا شوراها را باور داشته باشند و آنان را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی استان امروز (۲۳ آبان) با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کردند.

 

«محمدرضا قرائی» نماینده مردم شهرستان قاینات در شورای اسلامی شهر و روستا  در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی به عنوان منتخبین مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند و جامعه ۱۲۰ هزار نفری در شوراها در کشور مطالبه گر خواسته های مردمی هستند.

 

وی تأکید کرد: مسئولان اجرایی باید شوراها را که هدف آنان خدمت رسانی به مردم است باور کنند و یاور شوراها باشند.

 

لزوم اجرای عدالت در تقسیم مناصب

«مهدی مرادی» نماینده مردم شهرستان طبس در شورای اسلامی شهر و روستا نیز درخواست کرد در راستای اجرای عدالت، انتصاب مدیران در استانداری و ادارات کل  به گونه ای باشد که از همه شهرستان ها یک نماینده حضور داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان طبس با وجود معادن زغال سنگ پردرآمدترین شهرستان خراسان جنوبی است، افزود: اما در بحث پرداخت ارزش افزوده بسیار متضرر می شویم و دهیاری ها و شوراها در پرداخت حقوق هم دچار مشکل هستند لذا باید طرح جدیدی در بحث ارزش افزوده به مجلس ارائه شود.

 

«علی حیدرزاده» نماینده مردم شهرستان فردوس در شورای اسلامی شهر و روستا نیز در این جلسه اظهار داشت: مسئولان در کلام برای جایگاه شوراها ارزش قائل هستند اما متاسفانه در وادی عمل حتی از جواب دادن به مکاتبات و نامه های اداری شورا اجتناب می کنند.

 

وی با اشاره به افزایش مشکلات مردم و کاهش تولید زعفران و انار در شهرستان فردوس، افزود: مردم به شوراها بسیار راحت‌ تر از مسئولان دسترسی دارند و مشکلات خود را مطرح می کنند و انتظار دارند پیگیری و پاسخی بشنوند.

 

حیدرزاده با گلایه از تأخیر در برگزاری جلسه شوراهای استان، بیان داشت: حتی وقتی برگزار شد در سکوت و  هیچ بازتابی خبری برای اطلاع دیگران نداشت.

 

مسئولان استان به نیروی جوان اعتماد کنند

«محمدرضا مرادزاده» نماینده مردم شهرستان بشرویه در شورای اسلامی شهر و روستا نیز با توجه به بیانات رهبر انقلاب بر اعتماد بیشتر به جوانان برای موفقیت و رشد در جامعه تأکید کرد و خواستار تفهیم این مهم به مسئولان استانی شد.

 

«حسین فنودی» نماینده مردم شهرستان سربیشه در شورای اسلامی شهر و روستا نیز در این جلسه اظهار کرد: جاده ترانزیتی سربیشه به مرز ماهیرود عرض بسیار کمی دارد و روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تریلی در این مسیر کالا به افغانستان صادر می کنند که باید این جاده سریعتر تعریض شود.

 

وی افزود: درخواست توجه بیشتر مسئولان به شهرستان محروم سربیشه داریم و امکانات موجود در کشور به صورت عادلانه  در بین مردم تقسیم شود.

 

«علی رومنجانی» نماینده مردم شهرستان خوسف در شورای اسلامی شهر و روستا با تأکید بر ضرورت قانون‌مداری و اخلاق‌مداری در شوراها، گفت: قول می دهیم مدت حضور در شوراها را فرصتی برای خدمتگزاری به مردم و رشد و تعالی شهر و روستاها قرار دهیم چون عمل خیر و نام نیک است که باقی می ماند.

 

وی در پایان عنوان کرد: شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها خط مقدم خدمت به مردم هستند. تقویت مدیریت محلی که از شوراها شروع می شود اگر در دستور کار دولت قرار یگیرد زمینه امید و پیشرفت را می تواند برای هر کشوری فراهم کند.

 

 

 

کد خبر 1116008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha