پایتخت تاریخ و تمدن ایران در میلاد امام حسن عسکری (ع) غرق در نور و شادی است

عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف استان و شهرستانهای ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، بهار و کبودراهنک و رزن آیین های جشن در سالروز میلاد امام حسن عسگری (ع) برگزار کردند.

خبرگزاری شبستان - همدان: آیین های جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) شب گذشته و امروز در نقاط مختلف استان همدان برگزار شد ، مردم مومن و خداجوی همدان با حضور در مساجد و حسینیه ها با توزیع نقل و شیرینی ارادت خود را به یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری (ع) ابراز کردند.


همچنین آیین های جشن و سرور در مساجد، حسینیه ها و نهادهای دولتی استان همدان برگزار شد و حضور جوانان و نوجوانان همدانی در آیین های جشن این امام بزرگوار جلوه خاصی به این مراسم بخشید.


روحانیان و علما با سخنرانی در مورد شخصیت امام حسن عسکری (ع) مردم به ویژه جوانان را با زندگی این امام همام آشنا می کنند.

 

برگزاری جشن و سرور در مساجد و هیات های مذهبی همدان


حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» با اشاره به برگزاری جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در سطح استان  همدان اظهار کرد: همه مساجد در این روز  به صورت ویژه برنامه میلاد امام حسن عسکری(ع) را برگزار می‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان برگزاری گفتمان‌های دینی و سبک زندگی امام حسن عسگری(ع) را از مهم‌ترین برنامه ها عنوان کرد و افزود: هیأت های مذهبی نیز از شب گذشته و امشب جشن و سخنرانی خواهند داشت.

 

 

 

برگزاري جشن ولادت امام حسن عسكری(ع) در آستان شاهزاده حسين(ع) همدان

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری جشن ولادت امام حسن عسكری(ع) در حرم مطهر شاهزاده حسین(ع) در همدان خبر داد.

حجت الاسلام «سید علی حسینی» از برگزاری جشن ولادت امام حسن عسکری(ع) در حرم شاهزاده حسین(ع) در همدان خبر داد و اظهار کرد:‌ شاهزاده حسین(ع)، برادر گرامی این امام همام هستند.

وی  با بیان اینکه به همین مناسبت در آستان مقدس امام‌زاده محسن(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، بقعه متبرکه فرزند علی و امامزاده یحیی(ع) مراسم جشنی برگزار خواهد شد، اضافه کرد:‌ برنامه سخنرانی، مدیحه‌سرایی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در دستور کار برگزارکنندگان این مراسم‌ است.
حسینی با اهمیت به شرح فضائل و مناقب امام حسن عسگری(ع)، افزود: باید سیره و سبک زندگی بزرگان دین را الگوی خود قرار دهیم چراکه در غیر این صورت بهره‌ای از معارف اهل بیت(ع) نبردهایم.


وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر اهل بیت(ع)، برابر با عمل به آموزه‌های دینی، قرآنی و نبوی است، خواستار توجه به این مسئله شد.

 

 

 گفتنی است، حضرت امام حسن عسکرى (علیه السلام) در سال ۲۳۲ هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربیع الثانى در شهر مدینه به دنیا آمد، پدرایشان حضرت امام هادى (ع) و مادرایشان خانمى به نام حدیثه بودند.

نام ایشان حسن ، وکنیه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب ایشان زکى و عسکرى است.

آنچه از صفات بزرگ وفضائل که لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود ، یعنى : در علم، و زهد، کامل بوده اند در عقل وخرد، عصمت، شجاعت، کرم و بزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتری داشته اند و علاوه بر نصوص که از پیامبر(صلى الله علیه وآله) و امامان گذشته درباره امامت آن حضرت وارد شده بود، حضرت امام هادى (علیه السلام) یعنى پدر بزرگوارشان نیز تصریح به امامت آن جناب فرمودند و در روایتى که مرحوم شیخ مفید (رحمه الله) در کتاب گرانقدر ارشاد نقل کرده است، حضرت امام هادى (علیه السلام) چهار ماه قبل از شهادت امام عسکرى (علیه السلام) را وصىّ خود قرارداد و به امامت آن حضرت تصریح کرده و گروهى از دوستان و شیعیان را بر این امر گواه گرفت.

 

 

 

کد خبر 1116083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha