کتاب و کتابخوانی مهمترین شریان فرهنگی یک جامعه است

سعیدی با بیان اینکه کتابفروشی ها که قلب تپنده فرهنگی هستند و به خاطر مشکلات اقتصادی در حال تعطیل شدن هستند، گفت: کتاب و کتابخوانی مهمترین شریان فرهنگی یک جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین سعیدی» امروز (۲۳ آبان) در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) با تاکید بر اینکه در حوزه کلان نشر کتاب و کتابخوانی به عنوان مهمترین شریان فرهنگی یک جامعه است، گفت:اولین مسئله موضوع کاغذ است که مشکل حل نشده صنعت نشر است که به عنوان یک مشکل اساسی ناشرین را اذیت کند.

 

مدیر عامل به نشر با بیان اینکه کتابفروشی ها که قلب تپنده فرهنگی هستند و به خاطر مشکلات اقتصادی در حال تعطیل شدن هستند، افزود:حوزه نشر الکترونیک در این سالها تقویت شده و رشد خوبی داشته اما نیازمند حمایت و پشتیبانی است و با توجه به اینکه در فضای مجازی است می تواند در صادرات تفکر جمهوری اسلامی اثر داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بحث توجه و تشویق ناشرینی که به کار تالیف می پردازند باید انجام شود و تکریم نویسندگان هم باید به صورت یک مطالبه جدی باشد، ادامه داد: قاچاق کتاب یکی از معضلات جدی حوزه نشر است که باید با آن مبارزه کرد.

 

سعیدی با بیان اینکه چاپ نشر در آستان قدس سابقه ای حدود یک قرن دارد و این نشان دهنده جایگاه کتاب و کتابخوانی در آستان قدس است، گفت:از سال ۵۷ تا ۹۹ حدود ۶۶ میلیون نسخه کتاب توسط آستان قدس منتشر شده که سهم به نشر ۲۶ میلیون جلد کتاب بوده است.

 

مدیر عامل به نشر با تاکید بر اینکه یکی از مزیت های انتشار کتاب در آستان قدس از آغاز زنجیره تحقیق تا نشر و فروش بر عهده به نشر است، افزود: با این شرایط اقتصادی و شرایط پیچیده کاغذ، انتشارات به نشر عقب نشینی نکرده و روند رو به رشد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه ما بیش از ۱۶۰ اثر در موضوع ارزش های نظام ولایی منتشر کرده ایم و در حال حاضر هم ۱۰ مجموعه ما مجوز نشر دارند، اظهارداشت:روی آوردن به قالب های جوان پسند از رویکردهای دیگر انتشارات به نشر است به طوریکه در سالهای اخیر ۱۱۵ رمان تولید کرده ایم.

 

سعیدی با بیان اینکه کار ویژه و اصلی که به عنوان رویکرد جدید به نشر ورود کردیم، جریان سازی در حوزه ادبیات دینی در کشور است، ادامه داد:رویکرد تحولی دیگر که در سالهای اخیر داشتیم حضور فعال در حوزه دیجیتال و ایجاد کتابخانه دیجیتال به نشر بوده است.

 

مدیرعامل به نشر با تکید بر اینکه در حوزه بین المللی ۴۶ اثر کودک و نوجوان را ترجمه کرده ایم و در سالهای گذشته هم ۱۹۰ برنامه کتاب محور برگزار کردیم، افزود:۲۵ فروشگاه به نشر در طرح پاییزه کتاب مشارکت خواهد کرد.

کد خبر 1116093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha