تسهیلات کم بهره در اختیار اقشار محرم قرار گیرد

خبرگزاری شبستان:رنجکش با بیان اینکه در حوزه پشتیبانی از جامعه محروم و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باید تسهیلات کم بهره در اختیار اقشار محرم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، « یونس رنجکش» عصر امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان)در جلسه کارگروه اشتغال در فرمانداری انزلی اظهار داشت: سهم بندر انزلی در اعتبارات قانون تبصره ۱۶،  ۱۱ میلیارد تومان عنوان بود که تاکنون ۴۵ درصد این اعتبارات جذب شده است.


مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان افزود: تعهد اشتغال شهرستان ۷۰۰ شغل است که ۵۳۲ مورد آن انجام شده و مابقی باید تا پایان سال با شتاب بیشتری محقق شود .


وی تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز ۷۰ درصد برای پشتیبان و ۳۰ درصد برای کسانی که می خواهند به صورت مستقل کارآفرینی کننده اختصاص یافت.


رنجکش با بیان اینکه بدنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم اظهار داشت: اگر بتوانیم به سمتی حرکت کنیم و که پشتیبان واقعی شناسایی شده و هدف گذاری انجام شود می توان تسهیلات را در اختیار افراد واجد شرایط قرار داد. 


رنجکش به مشکلات که برای متقاضیان در بخش تضامین بانکی وجود دارد اشاره و خاطرنشان کرد: شعب بانکها با وجود دستورالعمل های بانکی، برخوردهای سلیقه ای و مداخلات فراوانی در این زمینه داشته و کارشکنی می‌کنند.


وی از فرماندار انزلی خواست که به این موضوع رسیدگی کند و گفت: شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که با توجه به تورم هر روز معطلی در پرداخت تسهیلات می‌تواند چالشی را در مسیر اشتغال ایجاد کند. این نگاه تسهیلگر است که می تواند تسهیلات را در اختیار کسانی قرار دهد که واقعاً می خواهند کاری انجام دهند.


رنجکش اضافه کرد: در حوزه پشتیبانی از جامعه محروم و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نباید چوب لای چرخ آنها گذاشت آنها بنا به شرایط در محرومیت هستند ما باید تسهیلات کم بهره رادر اختیار آنها قرار دهیم که  بتوانند روی پای خود بایستند.


وی اظهار داشت: فرمانداری برای اینگونه پرونده ها که در بانکها معطل مانده یک بازه زمانی مشخص کنند که به این پرونده هارسیدگی شود.


وی خاطرنشان کرد: شهرستان بندرانزلی ۱۱۵ واحد غیرفعال دارد که باید به چرخه حیات اقتصادی برگردند. در بخش واحدهای تملک شده از سوی بانک ها باتوجه به اینکه بانک متولی بنگاه‌داری نیست باید این واحد ها را به مزایده گذاشته و به متقاضیان جدید واگذار کند.


« سید اسماعیل میرغضنفری» نیز در این جلسه گفت: هدف از تسهیلات کرونایی این بود که به مشاغل خرد و خانگی کمک کنیم رونق بیشتری بگیرند.


فرماندار انزلی افزود: تزریق این تسهیلات به جامعه کار ساده‌ای نیست و هنر مدیر این است که مشکلات پیش روی متقاضیان را رفع کند.


میرغضنفری از بانک ها خواست تا روند رسیدگی به پرونده های مردم عادی را تسهیل کنند و اظهار داشت: باید برای ضمانت بانکی شرایط بهتری ایجاد کنید. بسیاری از مشکلات و گله مندی ها از بانک ها به دلیل عدم آگاهی از دریافت تسهیلات است لذا بانکها در این مورد اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.


وی از رسانه ها نیز خواست ضمن اطلاع رسانی صحیح در فضای مجازی روحیه مطالبه گری را در مردم ایجاد کنند و پل ارتباطی مردم و مسئولان باشند. 

کد خبر 1116187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha