بیش از ۲۰ میلیارد ریال نذورات مردمی در گیلان جمع آوری شد

دوهندو از افزایش ۲۵۰ درصدی نذورات مردم گیلان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان نذورات از گیلان به حساب ستاد عتبات عالیات کشور واریز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مجید دوهندو» امروز( یکشنبه 23 آبان) در نشست ستاد عتبات و عالیات شهرستان رودسر که با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان برگزار شد اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در تلاشند که نظام را دچار خدشه و آسیب کنند و برای همین جنگ نرم را به راه انداخته‌اند.

 

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان به ماجرای مقابله قدرتمندانه نیروی دریایی سپاه پاسداران با نیروهای آمریکایی در دریای عمان اشاره کرد و افزود: امروز راه مقابله با دشمن سلاح نیست زیرا اگر سلاح و تجهیزات اثرگذار و کارساز بود نیروهای آمریکایی‌ها اینچنین مفتضحانه شکست نمی‌خوردند.

 

دوهندو با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات دو مأموریت پیوند قلبی با حضرت معصومین(ع) و نگهداری از بارگاه ائمه اطهار(ع) را بر عهده دارد افزود: سردار سپهید شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از فروپاشی رژیم بعث عراق وقتی برای زیارت رفته بودند نسبت به بازسازی اماکن مقدسه تاکید فراوانی داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه در شش ماهه سال 99 مقدار جمع‌آوری نذورات برای بازسازی عتبات و عالیات در گیلان از میزان شش ماهه 1400 فراتر رفته و بیش از 250 درصد افزایش پیدا کرده است افزود: در شش ماهه امسال دو میلیارد و 350 میلیون تومان نذورات از گیلان به حساب ستاد عتبات عالیات کشور واریز شد. 

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در باب نحوه مصرف نذورات نیز  اظهار داشت: حتی یک ریال از نذورات جمع آوری شده به کشور عراق ارسال نمی‌شود و تمام وسایل و ابزار برای بازسازی در داخل کشور خریداری و سپس به کشور عراق جهت بازسازی بارگاه‌های مطهر ارسال می‌شود که این امر سبب رونق اقتصادی کشور نیز خواهد شد.

 

دوهندو فراهم آوردن وسایل آسایش و رفاه برای زائران حرم اهل بیت(ع) در عراق را یکی از اهدفی که توسط ستاد بازسازی عتبات و عالیات پیگیری می‌شود اعلام کرد و یادآور شد: دشمن حرم امامین عسکریین(ع) را در سامرا مورد حمله قرار داد و ویران کرد اما دیدیم که این حرم‌ها چگونه یکبار دیگر و با شکوه‌تر ساخته شد.

 

وی اینکه هیچ کدام از نیروهای فعال در ستاد عتبات و عالیات در شهرستان‌ها تنخواه بگیر دولت، حقوق بگیر و اداری نیستند و در هر شهرستان بالغ بر 300 تا 400 نفر در این بخش مشارکت می‌کنند را متذکر شد و اضافه کرد: امسال بالای 10 تن برنج در گیلان به عنوان نذورات جمع‌آوری شده است و روند آن همچنان ادامه دارد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان تعیین تکلیف برای نحوه فعالیت این ستاد از طریق برگزاری جلسات در شهرستان‌های استان را خواستار شد و تصریح کرد: برنامه ما در ستاد عتبات و عالیات استان گیلان این است که بتوانیم این ستاد را به مردم بشناسانیم تا همه بتوانند نذورات خود را پرداخت کنند.

 

دوهندو استفاده از ظرفیت موکب‌ها در حوادث غیرمترقبه و کمک به مردم را هم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گیلان را تقویت کنیم و در این راه به کمک بخش‌ها و حوزه‌های دیگر به ویژه رسانه‌ها هم نیاز داریم.

 

کد خبر 1116201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha