پژوهش محوری از اولویت های حوزه های علمیه باشد

حجت الاسلام خدادای گفت: پژوهش محوری از الویت های حوزه های علمیه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حجت الاسلام خدادادی» امروز (23 آبان) در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب خواهر جدیدالورود حوزه های علمیه استان مرکزی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از عناصر مولد تقویت اسلام ناب محمدی و فرهنگ انقلابی هستند، گفت: مدارس علمیه خواهران  و بانوان طلبه نقش مهمی در این راستا دارند.

 

استاد و کارشناس برجسته حوزه علمیه به حفظ انگیزه و تلاش در راستای تحصیل علوم دینی تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین مولفه های موفقیت در طلبگی حفظ انگیزا است و باید در مسیر طلبگی روز به روز این مهم تقویت شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران حوزه های علمیه و مدارس باید برای ایجاد انگیزه و روحیه در طلاب علوم دینی برنامه عملیاتی داشته باشند ادامه داد: تقویت استعدادهای ذاتی در طلاب یکی از اولویت های برنامه ها حوزه های علمیه باشد.

 

حجت الاسلام خدادای با اشاره به اینکه امروز استعدادها و جوانان خوش فکر زیادی در حوزه های جذب می شوند، گفت: مدیران و مسئولان باید این استعدادها را شناسایی و از آنها به نحو مطلوبی استفاده کرد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به شناخت فرصت ها و تهدیدات در مسیر طلبگی اشاره کرد و گفت: شناخت فرصت ها و تهدید ها یک ضرورت مهم است و حوزه های علمیه با برنامه محوری و مسئله یابی باید خود را در برابر هرگونه شرایطی به روز رسانی کنند.

 

تاکید بر تبیین الگوی سبک زندگی اسلامی در جامعه

 

حجت الاسلام خدادادی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین الگوی سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی و ترویج آن باید از برنامه های محوری حوزه های علمیه باشد چرا که تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه سبب دوری از انحرافات و مشکلات و معضلات فرهنگی می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: طلاب باید در این مسیر به خوبی نقش آفرینی کنند و مقدمه تحقق این امر ارتباط موثر با جوانان و نخبگان است.

 

وی پژوهش محوری را از اولویت های دیگر حوزه های علمیه دانست و بیان کرد: طلاب باید با روش های علمی و مستند در مقابله با هرگونه انحرافاتی به طور موثر حاضر شوند.

 

این مقام مسئول حوزه های علمیه را مهمترین پایگاه تقویت ارزش های اسلامی و مقابله با شیطنت های دشمنان و انحرافات دانست و گفت: باید با ارائه و تولید محتوای ارزشی و گفتمان سازی در مقابله با هجمه های دشمنان با قوت ایستادگی کنند.

کد خبر 1116212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha