استفاده از مطالبه گران در کارگروه های مشورتی شورای اسلامی

حجت الاسلام جوکار:شورای اسلامی شهر به زیرساخت های علمی و پژوهشی توجه کند.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در جلسه شواری اسلامی شهرقدس که در سالن جلسات شورا برگزار شد با اشاره به روایتی از امام عسکری علیه السلام که فرمودند: «خصلتان لیس فوقهما شیئ الایمان بالله و نفع الاخوان »اظهار داشت: مبنای کار باید مومنانه و برادرانه باشد و درجهت منفعت رسانی و خدمت رسانی به مردم کار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برخی مشاغل جهت خدمت رسانی است تا کسب ثروت، گفت: در مشاغل ثروتی وقت برای خود فرد است و هدف کسب درآمد و ثروت است اما در مشاغل خدمتی باید تمام وقت در خدمت مردم بود و این جایگاه امانتی است که باید با احساس تکلیف خدمت بیشتر انجام داد و باید باتوجه به نیازهای روز جامعه وبه صورت جهادی به مردم خدمت شود.
امام جمعه شهرقدس با اشاره به وجود دانش، تخصص و حضور نمایندگانی از اقشار مختلف جامعه همراه با وحدت و همدلی در شورای اسلامی شهر افزود: همه مسوولان و دستگاه های مختلف مصمم هستند تا شورا که به عنوان نمایندگان مردم هستند در راستای خدمت رسانی وپیشرفت امور، کمک و حمایت کنند. 
وی ادامه داد: شورا باید از اختیارات قانونی خود استفاده کند زیرا قانون یک جایگاه ارزنده ای به شورای اسلامی داده و شورای اسلامی به نمایندگی از مردم، مسوولان را دعوت و مطالبات مردم را به گوش آنها رسانده و ازآنها پاسخگویی شفاف و کار بخواهد.
حجت الاسلام و المسلمین جوکار با بیان اینکه شوراها باید به مردم پاسخگو بوده و با شفافیت و صداقت به آنها پاسخ دهند، گفت: درب جلسات را بازکنید و اجازه دهید مردم این جلسات را ببینند و مصوبات این جلسات به روز به مردم ارائه شود تا دیوار بی اعتمادی و سوء ظنی که بین مردم و مسوولین ایجاد شده برداشته شود.
وی در ادامه گفت: از مطالبه گران در جلسات شورا دعوت کنید و جهت کمک به رفع مشکلات از این ظرفیت ها در کارگروه های مشورتی استفاده شود.
امام جمعه شهرستان قدس خاطر نشان کرد: در استان تهران به شهرقدس بسیار اجحاف شده و در خود شهر نیز در مناطق کم برخوردار و نابرخوردار کوتاهی شده و باید برای عدالت توزیعی در خدمات یک برنامه ریزی کنیم.
وی  تشکیل شورای یاری محله و شهردار محله را پیشنهاد  کرد و ادامه داد: فضاهای ورزشی که با بودجه مردم ساخته شده نباید جهت استفاده اجاره داده شوند و باید در اختیارعموم مردم توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مساجد و یا شورای محله به عنوان پل ارتباطی با مسوولان، باشد و اماکن ورزشی به مردم بازگردانده شود. 
حجت الاسلام و المسلمین جوکار به انجام کارهای مهم، اقدامات بزرگ و زیر بنایی اشاره کرد و گفت: در اجرای امور می بایست لشکرانقلاب اسلامی را گسترده تر کرد و در کنارتجلیل از فرهیختگان، مراکز پژوهشی و فن آوری راه اندازی شده و درکنار نخبه یابی، نخبه پروری نیز داشته باشیم. 
وی تصریح کرد: رفع موضوع ترافیک شهری و زیرگذر میدان قدس، افزایش سرانه های فرهنگی و مذهبی و ارتقای زیرساخت های امنیتی در شهرمی بایست طی دوران خدمت 4 ساله شورای اسلامی شهربه صورت قانونی و با شفافیت در مصوبات انجام شود.

کد خبر 1116237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha