شاخص کل بورس ریزش ۲۶ هزار و ۱۷۴ واحدی داشت

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۲۶ ‌هزار و ۱۷۴ واحد کاهش در جایگاه یک ‌میلیون و ۴۱۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 24 آبان) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 7752 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 434 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس با ۲۶ ‌هزار و ۱۷۴ واحد کاهش در جایگاه یک ‌میلیون و ۴۱۶ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۱۱۴ واحد کاهش به ۳۸۴ هزار و ۸۸۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲هزار و ۵۹۲ واحد افت به ۲۴۲ هزار و ۴۹۴ واحد رسید. شاخص بازار اول ۲۲ ‌هزار و ۷۹۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۱ هزار و ۳۳۸ واحد کاهش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولادف فملی، شستا، شپنا، وبملت و شبندر به ترتیب با 1972، 1501، 959، 779، 575، 504 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، وبملت - بانك ملت، خبهمن - گروه‌بهمن‌ و حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در بین همه نمادها، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با یک‌هزار و ۸۲۸ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۰۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۸۵ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۸۷ واحد و پتروشیمی فناوران (شفن) با ۱۰۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه‌هزار و ۳۷۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲ هزار و ۸۷۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۵۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۶۳۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک‌هزار و ۲۶۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک‌هزار و ۲۶ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۹۶ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۰۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۸۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۸۱۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۰۶ واحد، با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ‌گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک ملت (وبملت) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه اداره بازارهای مالی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۱۹ ‌میلیون و ۸۶۳ هزار برگه سهم به ارزش پنج ‌هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۲۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۶۷۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 23 آبان) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۳۴۳ واحدی معادل ۰.۲۳ درصدی به یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۸۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۵۲۹ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۲۹ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد به رقم ۲۵۷ هزار و ۷۶۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۴۹ واحدی، عدد ۳۸۸ هزار و ۹۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۶۱ واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۱۱۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۵۷۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۳۴۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۹۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۱۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۹۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فخوز، نوری، کگل، رمپنا، شیراز و خبهمن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، غکورش و فملی، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سصفها(سیمان‌اصفهان‌) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاذین، وآذر، کترام و ختوقا بود. همچنین نماد معاملاتی غبشهر(صنعتی‌ بهشهر) با ۴.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شفا، خپویش، دلر و دجابر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۲۸۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۵ هزار و ۷۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۵۷ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1116299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha