سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان/ با همه امکانات در کنار زلزله زدگان هستیم

سکه امامی ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان شد، با همه امکانات در کنار زلزله زدگان هستیم، مکالمه رایگان برای مشترکان همراه اول و ایرانسل در مناطق زلزله زده هرمزگان، بازگشایی مسیر‌های مسدود شده در اثر زلزله هرمزگان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۴ آبان شبستان به شرح زیر است:

مکالمه مشترکان ایرانسل در مناطق زلزله زده رایگان شد

پس از وقوع زمین‌لرزه در حوالی فین در استان هرمزگان، شبکه ایرانسل در شرایط پایدار به سر می‌برد و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتا ناشی از نگرانی‌های طبیعی ایجاد شده پس از وقوع زلزله، در حال ادامه خدمت‌رسانی به مشترکان است.

با توجه به رعایت اصول ایمنی و بالاترین استانداردهای بین‌المللی در طراحی و ساخت سایت‌های ارتباطی ایرانسل، با وجود وقوع چند زلزله شدید، هیچ یک از سایت‌های ایرانسل در منطقه زلزله‌زده دچار مشکلاتی نظیر سقوط، تخریب و آسیب فیزیکی نشده‌اند و اتصال سایت‌های ارتباطی ایرانسل به شبکه و خدمت‌رسانی به مشترکان منطقه فین، بدون مشکل در جریان است و صرفاً به دلیل طولانی شدن قطع برق، ۱۲ سایت ایرانسل در کل استان هرمزگان، دچار مشکل موقت تأمین انرژی شده بودند که این مشکل با حضور کارشناسان فنی ایرانسل و ارسال دیزل ژنراتور حل شده است.

ایرانسل اعلام کرد آمادگی دارد درصورت درخواست اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی میزبان مشترکان آن‌ها نیز باشد.

 مکالمه مشترکان ایرانسل در شهر فین با خطوط ایرانسلی و غیر ایرانسلی با هدف تسهیل ارتباطات در شرایط اضطراری تا پایان هفته رایگان اعلام شد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران اعلام کرد با رصد ۱۰۰ درصدی شبکه به صورت ۲۴ ساعته، همواره در حالت آماده‌باش قرار دارد تا در صورت بروز و مشاهده کوچک‌ترین اختلال، آن را برطرف کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مشترکان خود ارائه دهد.

 ساعت‌های‌ ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۱۵ و ۳۸ دقیقه یکشنبه ۲۳ آبان دو زمین‌لرزه‌ به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در عمق‌ ۱۵ کیلومتری زمین در حوالی «فین» در استان‌ هرمزگان رخ داد و در استان‌ها و کشورهای همجوار هم احساس شد.

ایرانسل از ابتدای راه‌اندازی شبکه خود، طرح پایداریِ شبکه در شرایط بحران را اجرا کرده تا در مواقع بروز حوادثی مانند بلایای طبیعی، اختلال در تجربه مشترکان به حداقل ممکن برسد.

 

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید

امروز (دوشنبه ۲۴ آبان) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۵۴ درصد افت به ۱۲,۷۰۲,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا با ۰.۱۶ درصد رشد به ۱,۸۶۴.۹۸ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۷۲ درصد افت به ۱۲,۵۷۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۸۱ درصد افت به قیمت ۱۲۵,۰۳۰,۰۰۰‬ ‬ ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۹۱ درصد افت به قیمت ۶۵,۷۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۷۸ درصد افت به قیمت ۳۸,۳۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۲۱ درصد افت به قیمت ۲۳,۵۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه ۲۴ آبان) قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۴۱ درصد افت به ۲۸۵,۲۳۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۴۷ درصد افت به ۳۲۶,۴۴۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۴۷ درصد افت به ۳۸۴,۰۴۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۲۳ آبان) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۰۵ درصد رشد به ۱۲,۷۷۱,۰۰۰ ریال،‌ انس جهانی طلا با ۰.۱۶ درصد رشد به ۱,۸۶۴.۹۸ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۱ درصد رشد به ۱۲۶,۷۷۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی با ۰.۸۲ درصد رشد به قیمت ۱۲۶,۰۴۰,۰۰۰‬ ‬ ریال،‌ هر عدد نیم سکه با ۲.۷۹ درصد رشد به قیمت ۶۶,۳۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۲۶ درصد رشد به قیمت ۳۸,۶۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۲۱ درصد رشد به قیمت ۲۳,۵۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته (یکشنبه ۲۳ آبان) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۸۴,۴۰۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۳۲۷,۹۷۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۵,۸۴۰ ریال رسید.

 

با همه امکانات در کنار زلزله زدگان هستیم

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توییتی درباره زلزله استان هرمزگان نوشت: زلزله‌ بخش‌هایی از مناطق هرمزگان عزیز را لرزانده است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات در کنار مردم استان‌خواهد بود.

 

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۲ زلزله به فاصله یک دقیقه استان هرمزگان را لرزاند. زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه ۲۳ آبان در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.

 

به دنبال زمین لرزه رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

 

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

 

همراه اول مکالمه مناطق زلزله‌زده را رایگان کرد

پس از وقوع دو زمین‌لرزه ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان، شبکه همراه اول در شرایط پایدار بوده و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتای پس از وقوع زلزله، در حال ادامه خدمت‌رسانی به مشترکان این اپراتور است.

 

همراه اول با توجه به گستردگی و پایداری شبکه خود اعلام آمادگی کرده تا درصورت درخواست اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی، میزبان مشترکان آن‌ها نیز باشد.

 

با هدف تسهیل برقراری ارتباط در شرایط اضطراری، سرویس تماس صوتی درون شبکه(همراه اول با همراه اول و تلفن ثابت) مشترکان اپراتور اول در استان هرمزگان، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰، رایگان خواهد بود.

 

بازگشایی مسیر‌های مسدود شده در اثر زلزله هرمزگان

یوسف عابدینی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان شب گذشته (یکشنبه 23 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در محور ترانزیتی بندر عباس - حاجی آباد به سمت تهران، به علت زلزله در همین مسیر در مقاطعی شاهد ریزش سنگ‌ها بودیم که در ۴۵ کیلومتری این مسیر، افتادن سنگ بزرگ در وسط جاده موجب مسدود شدن محور شد، اما بازگشایی شد و عوامل راهداری مشغول پاکسازی کامل مسیر هستند.

 

عابدینی ادامه داد: با این بازگشایی، به مرور، ترافیک روان برقرار خواهد شد.

 

کد خبر 1116302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha