ماهیت اجتماعی پرونده های قضایی نگران کننده است/جای کتاب و کتابخوانی در مناطق حاشیه نشین خالی است

قویدل با بیان اینکه امروز نگران ماهیت اجتماعی پرونده ها هستیم که باید قبل از ورود به دستگاه قضایی برای آن چاره جویی شود؛ مطالعه و کتابخوانی را از مهمترین عوامل پیشگیری از آسیب ها و جلوگیری از تهدیدات اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمهدی قویدل، دوشنبه(۲۴ آبان) در دیدار با مدیرکل نهادکتابخانه های عمومی استان که در محل کتابخانه مرکزی انجام شد؛ جایگاه والای علم و کتاب در احادیث و روایات را مورد تأکید قرار داد و فرمایشات رهبری را نیز یادآوری کرد.

 

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مطالعه و کتابخوانی را از مهمترین عوامل پیشگیری از آسیب ها و جلوگیری از تهدیدات اجتماعی دانست و اظهار کرد: آسیب های اجتماعی نشان از این است متولیان فرهنگی و نهادهای مردمی که وظیفه فرهنگسازی دارند، در این مسئله ورود جدی نداشتند.

 

 


وی با تأکید بر اینکه امروز مهمترین راهکار در رفع آسیب های اجتماعی توجه به کتاب و مطالعه و علم آموزی است؛ تصریح کرد: نگاه ما فرهنگ سازی و ترویج مهارت های زندگی و آموزش های پیش از ازدواج است تا روستاها و جوامع آسیب پذیر را توانمند کنیم.

 

 

قویدل با برشمردن آسیب هایی از جمله خشونت ها علیه زنان، ازدواج هایی که با اتباع بیگانه و بدون تحقیق انجام می شود و نتایج بسیار سوء دارد و...بیان کرد: در هر یک از حاشیه های شهر که ورود کنیم، پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی ایجاد می کنیم‌ و به این فکر افتادیم جای کتابخانه و کتاب در این حاشیه ها خالی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه شاید در بعضی از مساجد، کتاب هایی باشد اما ممکن است اقناع کننده نباشد و یا اطلاع رسانی نشده باشد که ما باید از تک تک خانواده ها بخواهیم که به سمت مطالعه بروند؛ افزود: وظیفه داریم در بحث اطلاع رسانی و استفاده از ابزارهای نوین علمی برای ارتقا سواد خانواده ها زمینه هایی ایجاد کنیم که نتیجه آن کاهش آسیب ها و جرایم در سطح جامعه است.

 

 

این مسئول با بیان اینکه امروز نگران ماهیت اجتماعی پرونده ها هستیم که باید قبل از ورود به دستگاه قضایی برای آن چاره جویی شود؛ تصریح کرد: در پرونده های فرهنگی اجتماعی باید اقدامات فرهنگساز در ابعاد مختلف انجام شود که علت چیست و کدام دستگاه دولتی و اجرایی و فرهنگی کوتاهی کرده‌ است.

 

 

وی ادامه داد: پس از این، سهم هر کدام از دستگاه ها مشخص و دعوت می شوند تا برای این مسئله چاره جویی شود و ما حتی کودکان فاقد هویت، بازماندگان از تحصیل و... را شناسایی می کنیم و در صدد هستیم تا با آموزش مهارت هیا زندگی، فرهنگسازی و بالابردن سران مطالعه و استفاده از مربیان آموزشی و ظرفیت خیرین، در حاشیه شهرها اقدامی کنیم.

 

 

کد خبر 1116356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha