سازمان تبلیغات اسلامی خود را نسبت به ترویج کتاب مسئول می داند

حجت الاسلام قمی گفت: اگر کتابداران و کتابخانه ها نباشند، دسترسی به کتاب میسر نمی شود و فاصله ما با نقطه مطلوب بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام قمی امروز در مراسم بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: در سال هایی که دانش آموز بودم برای پیدا کردن کتاب با مشکلاتی مواجه بودم و بارها شد که از کرج به تهران می آمدم تا برای خریدن کتاب به انقلاب بروند و یا از نمایشگاه کتاب، کتاب های مورد نظرم را تهیه می کردم البته کتابفروشی نیز در حاشیه مصلی وجود داشت که برخی از کتاب هایم را به آنجا سفارش می دادم. یک بار تقاضای کتابی از آقای رفیع پور را به آن کتابفروشی دادم هفته بعد مراجعه کردم و گفتند آن کتاب را نیاوردند و به من گفتند که یک قرآن زیپی آورده ام که آن را تهیه کنم.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: به مطالعه آثار شهید آوینی، شهید مطهری و امام خمینی (ره) علاقه مند هستم. معتقدم اگر امروز کتابخانه و کتابداران نبودند تمام مشکلات و مخاطرات تولید و پخش کتاب باقی بود. خوشبختانه فعالیت های ترویجی در سال های اخیر صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام قمی خاطرنشان کرد: یک عنصر ترویج کتاب در دسترس بودن کتاب است که قدری به آن زمان خورده است. اگر کتابخانه ها و کتابداران نباشند، دسترسی به کتاب خوب میسر نمی شود و فاصله ما با نقطه مطلوب بیشتر می شود؛ به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به ترویج و عرضه کتاب در اقصی نقاط کشورنسبت به ترویج کتاب و عرضه بهتر محصولات و تکریم کتاب و کتابخوانی خود را مسئول می دانیم.

 

گفتنی است، آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و کتابداران در چهار بخش این مراسم صورت گرفت.

کد خبر 1116398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha