برگزاری ۱۵۹ مسابقه کتابخوانی همزمان با هفته کتاب در ۱۱۸ کتابخانه استان همدان

زارعی گفت: ۱۵۹ مسابقه کتابخوانی همزمان با هفته کتاب در ۱۱۸ کتابخانه شهری و روستایی استان همدان برگزار می شود.

«عاطفه زارعی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان در مورد برنامه های اجرای کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: غبار روبی از مزار شهدا در روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار ،دیدار اعضای ستاد هفته کتاب با نماینده محترم ولی فقیه در استان و همزمان رونمایی از پوستر هفته کتاب شروع برنامه" کاروان دوستی با کتاب" با محوریت برنامه های فرهنگی و ترویجی شاد در روستاهای محروم استان از برنامه های اجرای است.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان افزود: فراخوان دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان  "دوست من کتاب" ، رونمایی از کتاب "دوست من کتاب"  با انتشارآثار برگزیده اولین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان ویژه برنامه کتابخانه سیار یار مهربان در مکان های پر جمعیت و اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی در سطح شهرستان همدان از برنامه های اجرای است.

 

وی  از افتتاح اولین سالن مطالعه عمومی مستقل با نام "آرمان" با مشارکت بخش خصوصی و انتشار فراخوان دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" خبر داد و افزود: رونمایی از کتاب "دوست من کتاب" با انتشار آثار برگزیده اولین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان از برنامه های شاخص اجرایی در این هفته است.

 

زارعی اظهار داشت: اجرای ویژه برنامه کتابخانه سیار یار مهربان در مکان های پر جمعیت با رعایت نکات بهداشتی و نیز برنامه های فرهنگی و ترویجی در سطح شهرستان همدان در این هفته پیش بینی شده است.

 

وی، نقد و رونمایی کتاب دیوان اشعار "یاور همدانی" تالیف زنده یاد "احمد نیک طلب"، فراخوان اهدای کتاب با شعار "حال خوش خواندن را هدیه دهیم" و توزیع ویژه کتاب از مرکز مبادلات کتاب استان در بین کتابخانه های عمومی استان را از سایر برنامه های این هفته در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: کتابخانه شهید مسعودی پور در شهر ملایر به متراژ ۲۶۰ متر و کتابخانه جدید روستای اشترمل در شهرستان تویسرکان با همکاری بانک پاسارگاد به متراژ ۱۲۰ متر در این هفته کلنگ زنی می شود.

 

زارعی از راه اندازی وای فای رایگان در کتابخانه های بدون تجهیزات خبر داد و گفت: برگزاری جلسات مشترک انجمن ها در سطح شهرستان های استان و برگزاری نشست علمی "مشتری مداری در کتابخانه های عمومی" با همکاری استان سیستان و بلوچستان(ویژه کتابداران استانهای همدان و سیستان) در این هفته پیش بینی شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: کتاب به عنوان اصیل‌ترین عنصر فرهنگی به شمار می‌رود که در طول زمان با وجود تغییر شکل رسالت اصلی خود را یعنی انتقال سرمایه‌های تمدنی را از دست نداده است.

 

 

 

 

کد خبر 1116406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha