کمک جمعیت امام حسنی‌ها به محرومان  به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س)

شکوری با اشاره به حمایت‌های معیشتی کانون امام حسن مجتبی(ع) اسفراین از محرومان به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: در همین راستا ۱۲۰ بسته معیشتی میان اقشار محروم تحت پوشش توزیع می‌شود.

«سعید شکوری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از توزیع بسته های معیشتی میان محرومان از سوی کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اسفراین استان خراسان شمالی، به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و اظهار کرد: پیرو کمک های مومنانه ای که از سوی این کانون در راستای حمایت از اقشار محروم صورت می گیرد، این بسته های معیشتی که ارزش هر سبد 600 هزار تومان است، به همت اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) در قالب گروه جهادی متشکل از روستاهای اسفراین با نام جمعیت امام حسنی ها انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) به مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت معصومه(س) از سوی این کانون نیز اشاره و بیان کرد: در همین راستا مراسم یادواره شهدا و عزاداری 24 آبان از ساعت 19:30 با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی و مرثیه سرایی علی کیوانلو در این کانون برگزار شد.

 

وی با اشاره به دیگر خدمات صورت گرفته از سوی بچه های این کانون گفت: قرارگاه جهادی جمعیت امام حسنی ها در مرحله جدید فعالیت خود طی فراخوانی از خیرین خواست تا کمک ها، صدقات و نذوراتشان را جهت اشتغال و کارآفرینی و ساخت و تعمیر منزل نیازمندان آبرومند شهرستان و کمک به اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار اختصاص دهد.

 

شکوری با اشاره به فعالیت های جهادی که از سوی این قرارگاه تاکنون انجام شده است، افزود: این گروه جهادی که متشکل از 50 نفر از جوانان روستایی است، توانسته  در روستای قهرمان آباد و روستاهای اطراف 53 سرویس بهداشتی را تعمیر و سه باب منزل مسکونی برای خانواده های محروم بسازد که در مجموع برای ساخت سه باب منزل قریب 100 میلیون هزینه شد. همچنین این گروه جهادی اقدام به تعمیر و پاکسازی مدارس روستاهای اطراف کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) خاطر نشان کرد: با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی هم خدمات خیرخواهانه و رزمایش های مواسات در این شهرستان و روستاهای آن انجام شده است، به طوری که به مناسبت بازگشایی مدارس 120 بسته فرهنگی و 40 تبلت برای دانش آموزان تهیه و توزیع کردیم. همچنین به منظور تقویت درسی دانش آموزان به آنها برنامه آموزشی تحصیلی ارایه شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در قالب پویش با هدف ایجاد زنجیره همدلی و مواسات و برگزاری رزمایش کمک مومنانه پویش خیرین رسانه در بین خانواده ها و با جلب مشارکت خیران و با همکاری قرارگاه جهادی امام حسنی ها انجام شد.

کد خبر 1116416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha