توزیع غذای گرم بین زلزله زدگان/کار بازسازی قبل از آغاز زمستان آغازشود

مخبر بر فراهم کردن زمینه برای پخت و توزیع غذای گرم بین زلزله زدگان تاکید کرد و گفت: کار بازسازی و ترمیم باید قبل از آغاز فصل زمستان و بارندگی ها آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « محمد مخبر » در نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان از استاندار، مدیران استانی، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی به دلیل حضور به موقع در جمع مردم و کمک رسانی‌ها قدردانی کرد و با اشاره به قطعی آب و برق در چهار روستای استان، افزود: مشکل آب و برق سه روستا تا ساعاتی دیگر رفع می شود.

 

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده نشستی در تهران با موضوع زلزله هرمزگان برگزار می شود، گفت: براساس مشاهدات عینی، مشکل کمبود چادر در مناطق زلزله زده وجود ندارد و حضور مسئولان، مردم را دلگرم کرده است.

 

معاون اول رئیس جمهور بر جدی گرفتن بحث تغذیه مردم تاکید کرد و افزود: باید زمینه برای پخت غذای گرم و توزیع آن بین مردم مناطق زلزله زده فراهم شود.

 

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه بنیاد مسکن باید در اسرع وقت، کار بازسازی و ترمیم منازل آسیب دیده از زلزله را در دستور کار خود قرار دهد، عنوان کرد: کار بازسازی و ترمیم باید قبل از آغاز فصل زمستان و بارندگی ها آغاز شود.

 

مخبر از کمک‌های بسیج و سپاه در مناطق زلزله زده قدردانی کرد و گفت: ساخت مسکن باید با اشتغال منطقه‌ای همراه باشد.

 

وی بر جبران خسارت وارده به دامداران نیز تاکید و بیان کرد: بنیاد برکت به میدان بیاید و مشکل کار و اشتغال روستایی را در این مناطق رونق بخشد..

 

مخبر تصریح کرد: سوله مدیریت بحران با کارکرد چندمنظوره خیلی ضروری است و باید در بندرعباس و مناطق بحرانی راه‌اندازی شود.

 

وی به قرار گرفتن برخی روستاهای هرمزگان بر روی گسل اشاره کرد و افزود: راه اندازی پایگاه امدادی و راهداری در این روستاها ضروری است.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین به مشکل کمبود تخت بیمارستانی در هرمزگان اشاره کرد و از وزیر بهداشت خواست در این باره چاره اندیشی کند تا این استان به متوسط کشوری برسد.

 

وی با بیان اینکه دولت در صحنه خواهد بود و ما کنار مردم هستیم، هشدار داد: مردم باید جانب احتیاط را رعایت کنند و وارد منازلی که آسیب دیده‌اند نشوند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1116436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha