۴۰ مورد از اذان‌های پخش شده در صدا و سیما مجوز پخش مکرر دارند

سرابی در باره تکرار اذان ها و تلاوت های مجاز گفت : تقریباً حدود ۴۰ مورد از اذان‌های پخش شده در صدا و سیما اذان مصوب در شورای عالی قرآن است که مجوز پخش مکرر دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن ؛ «سید علی سرابی»  قائم مقام شورای عالی قرآن  در باره تکرار اذان ها و تلاوت های مجاز گفت : تقریباً حدود ۴۰ مورد از اذان‌های پخش شده در صدا و سیما اذان مصوب در شورای عالی قرآن است که مجوز پخش مکرر دارند؛ همچنین بالغ بر ۱۰۰ نفر از قاریان و موذنینی را هم داریم که در برنامه‌های زنده اجازه اذان دارند و می‌توانند اذان بدهند، اما تنها یک بار پخش می‌شود. در خصوص تلاوت قرآن و آنچه آنچه که اجازه پخش یک یا چند شبکه رادیویی و تلویزیونی را دارد، چیزی حدود ۵۰۰ نفر هستند و اگر مرتلین ماه‌های رمضان را هم در نظر بگیریم، بالغ بر ۸۰۰ نفر می‌شوند. جالب است بدانید که این آمار در جهان اسلام منحصر به فرد است، چراکه تنوع و آماری که وجود دارد قابل مقایسه با کشور‌های مسلمان مخصوصاً مصر و عربستان نیست و می‌توان به عنوان یکی از افتخارات صدا و سیمای ما آن را برشمرد که شایسته و درخور شأن مردم ایران است.

 


اتفاقی که در کشور و در طول یک دهه اخیر رخ داده این است که جدیتی برای تولید‌های جدید از سوی اساتید فعلی و قاریان بسیار خوبی که طی یکی دو دهه اخیر ظهور کردند، نداشتیم تا تولیدات شایسته و با کمیت بالا ارائه دهند؛ لذا این موضوع را با دوستان شبکه‌های مختلف سیما و شبکه قرآن و معارف مطرح کردیم و آنها هم این مسئله را تأیید می‌کنند که حتماً باید برای این اتفاق جریانی رخ دهد که نیازمند پشتیبانی لازم است. در هر حال تاکنون پشتیبانی‌ انجام نشده است، چراکه عوامل مختلفی باید دست به دست هم بدهند تا این اتفاق رخ دهد، لذا این حجم از تولید متناسب با توانمندی و ظرفیتی که در جامعه قرآنی داریم نیست.

 


اخیراً پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم که حمایت‌ها و تولیدات بیشتری در این حوزه انجام گیرد،در دوره مدیریت جدید رسانه ملی این توجه بیش از گذشته است که بتوانیم در این عرصه نوآوری‌های بیشتری داشته باشیم. قطعاً برگزاری نشست تخصصی در جریانسازی این کار اثرگذار است و تلاش‌هایی در حال انجام است تا در آینده نزدیک استارت تولید متنابهی از تولیدات قرآنی را در این عرصه شاهد باشیم.

 

کد خبر 1116498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha