رویکرد شورای فرهنگ عمومی، حمایت از فرهنگ غالب جامعه است

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت: رویکرد شورای فرهنگ عمومی شهر و شهرستان، فرهنگ عامه مردم و فرهنگ غالب جامعه است.

سعید ضابطی در حاشیه دومین نشست شورای فرهنگ عمومی نوش آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: رویکرد شورای فرهنگ عمومی شهر و شهرستان، فرهنگ عامه مردم و فرهنگ غالب جامعه است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: رصد وضعیت فرهنگی هر منطقه از وظایف این شوراست، لذا با رصد مسائل و مشکلات موجود شهر و سیاستگذاری های خود می تواند نقشه راهبردی خود را به دبیرخانه شورا ارائه داده و با سرفصل های ابلاغی به عنوان دستور جلسه شورا همانندسازی شود تا در صدد تدوین راه حل های عملیاتی آن برآییم.


ضابطی هدف از تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد را بررسی و رصد اوضاع و مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر همچنین تدوین برنامه جامع فرهنگی و هنری منطقه نوش آباد با همکاری دستگاه های عضو عنوان کرد.


دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: ترکیب اعضای حقوقی شورای فرهنگ عمومی شهر متشکل از امام جمعه شهر به عنوان رئیس شورا، بخشدار به عنوان نایب رئیس است همچنین دبیر شورا هم با رأی گیری و تصمیم گیری انتخاب می شود ضمن اینکه سه نفر از شخصیت های فرهنگی هنری شهر که صاحب اندیشه و فکر در زمینه مسائل فرهنگی هنری و اجتماعی بوده و به پیشنهاد امام جمعه و تصویب اعضای شورا که از همه لحاظ مورد تأیید این شورا باشند و یا به نحوی مجوز فرهنگی هنری از این اداره داشته باشند به عنوان عضو حقیقی این شورا معرفی می شوند.

 

ضابطی با اشاره به اینکه این شورا بالاترین شورا در حوزه فرهنگی است که مصوبات آن لازم الاجرا است تصریح کرد: پاسخ به مصوبات و اقدام و عملیاتی شدن مصوبات توسط اعضای شورا و حضور قائم به شخص افراد در جلسات ضروری است همچنین از اصحاب رسانه هم یک نفر به عنوان فعال رسانه ای در این نشست ها حضور دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در دولت سیزدهم اهمیت شورای فرهنگ عمومی در منطقه چند برابر شده پس می طلبد اعضای شورا در این امر مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

ضابطی اضافه کرد: هر توسعه ای که بخواهد در سطح شهر انجام شود نیاز به توسعه فرهنگی دارد و توسعه فرهنگی شهر جز با پیوست فرهنگی در تمامی برنامه ها و رویدادها محقق نمی شود.

 

وی با اشاره به ماده ۷ آئین نامه شورای فرهنگ عمومی شهرها خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان می تواند در هر یک از شهرها و بخش های تابعه در صورت درخواست امام جمعه آن شهر و با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با اطلاع شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل شود.

شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل با ۱۲ هزار نفر جمعیت در سه کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده است.

کد خبر 1116518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha