۹.۷ درصد جمعیت خراسان جنوبی سالمند هستند/ ضرورت توجه به مناسب سازی مبلمان شهری

رضازاده با بیان اینکه ۹.۷ درصد جمعیت خرسان جنوبی را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: شورای اسلامی شهر باید نگاه ویژه ای به مناسب سازی مبلمان شهری و پارک‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جمیله رضازاده» امروز (۲۴ آبان) در دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی خراسان جنوبی با اعضای شورای شهر بیرجند اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهم بهزیستی مرکز توانبخشی و مراقبتی بوده است که در حال حاضر ۱۷ مرکز شبانه روزی در خراسان جنوبی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات مراقبتی ارائه می دهند.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به مراکز توانبخشی مراقبت در منزل توسط مراقبین آموزش‌دیده در استان، گفت: در حال حاضر ۲ مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان‌های بیرجند و قاین برای ارائه خدمات به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن فعالیت دارند.

 

وی از فعالیت ۱۱ مرکز خدمات توانبخشی در منزل در استان خبر داد و افزود: این مراکز به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند و ماهیانه مبلغ پنج میلیون ریال یارانه به مراکز برای هر نفر پرداخت می شود.

 

رضازاده  بیان کرد: هم اکنون ۱۴مرکز حرفه‌آموزی در خراسان جنوبی فعال است و  افراد توانخواه و معلول در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در مراکز حرفه‌آموزی متناسب با موقعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرایط بازار کار منطقه و سطح آموزشی کارآموزان مهارت‌های حرفه‌ای زیر نظر کارشناسان توانبخشی و مربیان را آموزش می بینند و در پایان با برگزاری آزمون حرفه‌ای گواهی معتبر فنی و حرفه‌ای به توانخواه ارائه می شود.

 

وی همچنین به وجود چهار کارگاه تولیدی حمایتی در استان اشاره کرد و گفت: این واحدها در مرکز استان فعال هستند که شرایط یک اشتغال حمایتی را برای افراد معلول فراهم می‌ کنند.

 

رضازاده با بیان اینکه ۹.۷ درصد جمعیت بیرجند را سالمندان و چهار درصد را معلولان تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: از شورای اسلامی شهر بیرجند درخواست داریم نگاه ویژه ای برای مناسب سازی مبلمان شهری و پارک‌ها برای رفاه این قشر از جامعه داشته باشند.

کد خبر 1116585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha