استقرار یگان‌های ارتش در مناطق زلزله زده هرمزگان

سخنگوی ارتش از استقرار بالگردها، بیمارستان‌ها و نیرو‌های واکنش سریع ارتش در مناطق زلزله زده و آمادگی کمک دهی به مردم شریف هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو درباره آخرین جزئیات امداد رسانی به زلزله زدگان و هموطنان هرمزگانی گفت: همه از ابتدای کار پای کار بودند و پس از دستور رئیس جمهور و حضور معاون اول در منطقه، همه دستگاه‌ها و نیز نیرو‌های مسلح در منطقه حاضر شدند.

وی به فعالیت دستگاه‌های کشوری و تلاش‌های صورت گرفته برای کمک رسانی و جبران آسیب‌های وارده اشاره کرد و افزود : به محض وقوع این اتفاقات، در مجموعه نیرو‌های مسلح ستاد بحران تشکیل جلسه داد و با ارتباطی که با ستاد‌های بحران کشور و مناطق برقرار کردیم، آمادگی صد در صدی خود را اعلام کردیم.

تقی خانی اضافه کرد: در ارتش نیز  امیر محمودی به عنوان معاون اجرایی و رئیس ستاد بحران ارتش در کانون زلزله حاضر شد و نیرو‌های ارتش اعم از بالگردها، تیم‌های واکنش سریع، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعلام آمادگی کردند.

وی با ابراز خوشنودی از خسارت نه چندان جانی بالا و نیز تاسف نسبت به فوت یک هموطن در هرمزگان تاکید کرد که خسارات مالی انشاء الله جبران خواهد شد.

تقی‌خانی اضافه کرد: مجموعه ارتش یک ربع تا بیست دقیقه بعد از این اتفاق اعلام آمادگی کرد که در خدمت مردم شریف هرمزگان است. هم اکنون نیز یگان‌های واکنش سریع، تیم‌های بالگردی، بیمارستان‌های ارتش به همراه سایر یگان‌‌ها د ر منطقه حاضر هستند.

سخنگوی ارتش در پایان تصریح کرد: ستاد بحران به عنوان یک مدیریت واحدِ فرماندهی نظم و نظام را مدیریت خواهد کرد و از این رو ارتش نیز اعلام کرده است هر کمکی که استانداری هرمزگان و ستاد بحران منطقه از مجموعه ارتش درخواست کند، بنابر فرمان فرماندهی کل ارتش، وارد عمل می‌شویم.

کد خبر 1116634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha