۳۳۱ هزار ۸۳۱ دُز واکسن کرونا در ورامین تزریق شده است

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین گفت: از ابتدای اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تا کنون، ۳۳۱ هزار و ۸۳۱ دُز واکسن کرونا در دو نوبت اول و دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،سید اصغر تقوی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ورامین در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: بر اساس سامانه سیب، جمعیت مشمول واکسیناسیون شهرستان ورامین 233 هزار و 318 نفر است که تا کنون ، 331 هزارر و هزار و 831 دُز واکسن کرونا در دو نوبت اول و دوم به گروه‌های مختلف تزریق شده است
وی گفت: از این تعداد و بر اساس سامانه سیب، 165 هزار و 435 دُز واکسن در دو نوبت اول و 130 هزار و 466 دُز دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون افراد 12 تا 18 سال در شهرستان ورامین، تا کنون 70.9 درصد از این افراد دُز اول و 68 درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند، از 15 آبان‌ماه امسال تا کنون 3 هزا رو 927 دُز واکسن نوبت اول و 14 هزا رو 801 دُز نوبت دوم به افراد واجد شرایط تزریق شده است.
تقوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح محله محور موسوم به شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق مختلف ورامین گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون،  تعداد 21 هزار 900 مورد تست سریع (Rapid) و 6 هزار و 821 مورد تست PCR در مناطق مختلف شهرستان از مردم گرفته شده و افراد که نتیجه تست آنان مثبت بوده، به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.
وی اظهار داشت:  طی این مدت، سلامتی 70 هزار و 454 نفر از افرادی با بیماران کرونایی در تماس بودند رهگیری شد تا مشکلی برای آنان در ابتلا به بیماری به وجود نیاید.
معاون فرماندار ورامین اظهار داشت: در حوزه نظارت بر واحدهای صنفی، در طول اجرای طرح شهید سلیمان، 20 هزار و 384 واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد، 3 هزار رو 747 واحد اخطاریه دیافت کرده و 340 واحد نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.
فرماندار ورامین اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی (آذرماه سال گذشته) تاکنون 26 هزار و 196 نفر به بیمارستان‌های ورامین مراجعه کردند که از این تعداد، 19 هزار و 471 نفر به صورت سرپایی درمان شدند، 8 هزار و 50 نفر در بیماران بستری و 465 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا قرار گرفتند.
وی تأکید کرد: مهمترین اصل در پیشگیری از همه گیری کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است تا با افزایش میزان رعایت مردم، از بروز همه‌گیری جدید پیشگیری شود.

کد خبر 1116649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha