برکات حضور حضرت معصومه(س) در قم؛ از رسوایی چهره ستم تا رونق علوم دینی

حجت الاسلام ملیحی گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) مرکز محوریت شیعه بوده و شکل‌گیری حوزه علمیه قم و رونق علوم دینی از برکت حضور ایشان است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، رسول گرامی اسلام و خاندان گرامی ایشان، خورشیدهای تابناکی هستند که در تاریکی و غبار دنیا راه را نشانمان می‌دهند.  سلاله پاکی که ایران اسلامی مفتخر به حضور خورشید وجود دهمین معصوم و هشتمین امام و ستارگان درخشان دیگری از این نسل آسمانی شده است.

پس از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس، قم دومین حرم اهل بیت(ع) در ایران را دربرگرفته است. شهری که به برکت وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) به مرکز تبلیغ اسلام تبدیل شده است.    

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در ابن باره به شبستان می‌گوید: وجود مبارک حضرت کریمه اهل بیت(س) مرکز محوریت شیعه است و برکات وجود ایشان تنها محدود به دوران کوتاه زندگی‌شان نیست بلکه سبب شکل‌گیری حوزه علمیه قم و رونق علوم دینی شده است.

حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی با اشاره به حرکت تاریخی حضرت فاطمه معصومه(س) در سفر به ایران می‌افزاید: انجام این سفر پر مخاطره برای بانویی جوان باوجود دوری مسافت، خطرهای فراوان و ستم حکومت زمان، نشانگر علاقه وافر ایشان به امام زمان خود است.

وی تصریح می‌کند: سفر ایشان به نوعی رسوا ساختن چهره دستگاه ستم در تبعید امام رضا(ع) به مکانی دور از وطن بود و همین سبب شد تا حاکمان ظالم آن زمان احساس خطر کرده و به کاروان ایشان حمله کنند.

حجت الاسلام ملیحی خاطرنشان مِی‌کند: زندگی حضرت معصومه(س) نشان می‌دهد که بانوان نباید به بهانه حجاب و عفاف از کسب دانش یا حضور در عرصه‌های ضروری دوری کنند همچنان که حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) هم با حفظ حجاب کارهای بزرگی انجام دادند.

وی می‌گوید: حضرت فاطمه معصومه(س) از امامزادگان بزرگواری است که نسب ایشان بدون واسطه به امام هفتم(ع) می‌رسد و جایگاه ارزشمندی در بین خاندان عصمت و طهارت(ع) دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان می‌افزاید: ویژگی‌های منحصر به فردی در مورد حضرت معصومه(س) از زبان ائمه اطهار معاصر با دوران ایشان یا پیش از آن حضرت بیان شده و تعابیر ارزشمندی در مورد ایشان بیان کرده‌اند که به شناخت بیشتر مقام برجسته کریمه اهل بیت(س) کمک می‌کند.

حجت الاسلام ملیحی تصریح می‌کند: در بین بانوان خاندان عصمت و طهارت(ع) پس از حضرت فاطمه(س) حضرت معصومه(س) دومین فردی است که زیارت مأثوره یعنی وارد شده از طرف امام معصوم(ع) دارند و این نشانگر جایگاه والای این بانو است.

وی با اشاره به حدیثی از وجود مبارک امام ششم(ع) بیان می‌کند: بر اساس این حدیث، حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت در روز قیامت هستند؛ ضمن اینکه از محدثان برجسته زمان خود بوده و کریمه، تقیه، زکیه، رضیه و رشیده از لقب‌های مبارک این بزرگوار است.

 

کد خبر 1116662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha