برگزاری ۴۰۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در قزوین

محمدبیگی گفت: ۴۰۰ برنامه‌ی فرهنگی به مناسبت بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، «فاطمه محمدبیگی» بیان کرد: شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» به عنوان شعار امسال انتخاب شده است و در این خصوص، برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان برای تمامی سنین و اقشار جامعه برگزار می شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ادامه داد: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌ های عمومی کشور به مناسبت هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، از روز ۲۴ آبان‌ تا ۲۶ آبان‌ماه انجام می ‌شود که علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس http://libs.plib.ir کد مربوطه را دریافت و یک ‌ماه فرصت دارند با مراجعه به کتابخانه مورد نظر نسبت به تکمیل ثبت نام اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: طرح بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی هم در کتابخانه ‌های عمومی سراسر کشور اجرا می ‌شود که بر این اساس، اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های ۲۲ آبان لغایت اول آذرماه سال جاری به کتابخانه‌ ها عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد.

 

محمدبیگی با اشاره به برگزاری پویش اهدای کتاب افزود: اعضا و عموم مردم می ‌توانند کتب خود از جمله کتب کمک درسی و دانشگاهی، مذهبی، رمان، کتب پژوهشی و علمی، همچنین کتاب های کودک و نوجوان را به کتابخانه های عمومی سراسر استان اهدا کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در ادامه توضیح داد: حضور در مزار شهدا و ادای احترام به جایگاه رفیع شهیدان، نمایشگاه‌ های کتاب، برپایی کارگاه‌ های آموزشی و روان شناسی، محافل ادبی و هنری، اهدای کتاب به ادارات، دستگاه‌ها، مدارس و ایستگاه ‌های مطالعه، مسابقات کتابخوانی برای کودکان و بزرگسالان، ارتباط با رسانه ‌ها و مردم، تولید مستند و معرفی کتاب در حوزه های مختلف صدا و سیما و برگزاری برنامه‌های ویژه‌  دانش آموزان از جمله برنامه های بزرگداشت هفته کتاب در استان قزوین است.

 

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه های ابتکاری مانند پادکست کتابخوان، همایش بصیرتی آزادسازی سوسنگرد، نشست قرآن و عترت با عنوان آشنایی با نهج البلاغه، مسابقات نقاشی، تجلیل از کتابداران و کتابخانه‌ های برتر، اجرای میز خدمت مجازی در پورتال اداره کل کتابخانه ها و غیره از دیگر برنامه های این هفته است.

 

محمدبیگی در ادامه خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های استان دارای بخش نوجوانان، بخش کودکان، بخش کمک درسی، استان شناسی، نوسوادان، قزوین شناسی، بخش نابینایان و بخش نشریات و مخازن است.

 

وی به فعالیت بخش کودکان در تمامی کتابخانه ‌های سطح اشاره کرد و یادآور شد: این بخش شامل اسباب بازی، بازی ‌های فکری و خلاقانه، کلاس‌ های آموزش نقاشی و قصه گویی است و در ایام هفته کتاب ویژه برنامه هایی مختص کودکان در کتابخانه‌ ها برنامه‌ ریزی شده است.

 

گفتنی است استان قزوین هم اکنون دارای ۳۷ کتابخانه عمومی نهادی،  ۲۱ کتابخانه مشارکتی، ۲ سالن مطالعاتی و یک کتابخانه سیار و حدود ۴۰ هزار عضو فعال است.

 

کد خبر 1116716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha