دبیرخانه خرید کتاب در خراسان شمالی فعال می شود

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، به راه اندازی دبیرخانه خرید کتاب به عنوان یکی از برنامه های مهم هفته کتاب اشاره کرد و گفت: در این طرح با اعتبار قریب به ۱۰۰ میلیون تومان از تازه های نشر حمایت می کنیم.

«رضا رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی به راه اندازی دبیرخانه خرید کتاب اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح با هدف حمایت از چرخه چاپ و نشر اجرایی می شود، از اختصاص اعتبار قریب به ۱۰۰ میلیون تومانی در این راستا خبر داد.

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اهدای کتاب به مساجد، کتابخانه های باز و ایستگاه های مطالعه را از دیگر فعالیت ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی معرفی کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار جلد کتاب در قالب هزار و ۷۰۰ عنوان و با اعتبار ۳۴۲ میلیون تومان به این مراکز اهدا شده است.

 

وی به اجرای طرح کاروان کتاب، تبادل کتاب و عضویت رایگان در کتابخانه های استان به عنوان بخشی از ۸۰  برنامه فرهنگی، تبلیغی و ترویجی در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهدا هم در این ایام برگزار می شود.

 

رضایی همچنین به برگزاری دومین جشنواره استانی هنرمندان دوستدار کتاب اشاره کرد و با بیان اینکه ۳۳۹ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره رسیده، اظهارکرد: آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی و هنری ۲۸ آبان در روستای ارکان برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به فعالیت انتشارات از ابتدای سال تاکنون ۱۸۷ عنوان کتاب منتشر شده و سال گذشته نیز ۲۴۵ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

 

رضایی افزود: در حال حاضر 110 واحد فرهنگی شامل انتشارات، کتابفروشی ها، چاپخانه ها و صنایع وابسته شامل ۳۴ ناشر، ۱۵ کتابفروش و ۶۱ واحد چاپ و صنایع وابسته در استان فعالیت دارند.

 

 

کد خبر 1116744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha