تشییع پیکر شهیده فاطمه اسدی در سنندج؛ پایان بخش ۳۷ سال چشم انتظاری

پیکر شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی شهیده تفحص شده کشور در سنندج تشییع شد و ۳۷ سال چشم انتظاری برای مردمان این دیار و خانواد‌ه‌اش پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اینجا دیار من، کردستان؛ سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، شهر به شهر و منطقه به منطقه این استان با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدایش پابرجاست.

 

سنندج، مرکز این استان شهیدپرور است که هر کوچه و خیابانش مزین به نام شهداست، شهدایی که برای این مرز و بوم افتخار آفریدند و امنیت و آسایش به ارمغان آوردند.

 

امروز پیاده‌راه فردوسی سنندج که قدم به قدمش معرف نام یکی از شهداست و وسط پیاده‌راه با تندیسی از شهیدان نمکی زینت یافته است، با حضور مردمانش از هر قشر و هر طیفی؛ میزبان پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی بود.

 

بانوی شهیده‌ای که سال 1363 توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تفحص در 17 آبان 1400، به تهران منتقل و ‌پس از اقامه نماز جمعه تهران، در جمع نمازگزاران تشییع شد.

 

پیکر این بانوی بزرگوار همچنین در شهرهای قم و مشهد نیز تشییع و امروز نیز در میان مردم خونگرم و شهیدپرور سنندج تشییع و در کنار مرقد بی بی هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع) در سنندج تدفین و آرام گرفت.

 

از خانواده شهدا، کارکنان ادارات، بازاریان و اصناف، مرد و زن همه آمده بودند تا در آئین تشییع و تدفین شهیده فاطمه اسدی شرکت کنند.

 

خیابان و جلوی درب ادارات به بنرهایی با عنوان «پایان 37 سال چشم انتظاری» مزین بود و چه شور و شوقی در میان جوانانی به پا بود که با برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر این مراسم، پذیرای مردم بودند تا آنان نیز در این آئین معنوی سهم خود را ادا کرده باشند.

 

حاضرین در این آئین با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر خشم و انزجار خود را از گروهک‌های ضدانقلاب و آمریکا و اسرائیل نشان دادند و اعلام داشتند که یاد و خاطر شهدا در این مرز و بوم همچنان خفظ خواهد ماند و مردم سرزمین مجاهدت‌های خاموش هیچگاه جانفشانی شهدا و رزمندگانش را فراموش نخواهد.

 

با تدفین پیکر مطهر بانوی شهیده فاطمه اسدی، 37 سال چشم انتظاری در این دیار پایان یافت و پیکر این بانوی گرانقدر در کنار مرقد بی بی هاجره خاتون آرام گرفت.

 

 

 

کد خبر 1116820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha