حمایت بسیج از ۳۶ منطقه حاشیه نشین شهری در لرستان

سرهنگ سوری با اشاره به رویکردهای اجتماعی بسیج در راستای محرومیت زدایی، گفت: حمایت بسیج از ۳۶ منطقه حاشیه نشین شهری در لرستان از برنامه های بسیج است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ « مجید سوری» امروز(۲۵آبان) در دیدار با خبرنگاران،با بیان اینکه فعالیت های بسیج تجلی محرومیت زدایی است، افزود: توجه به مسائل اجتماعی رویکرد مهم بسیج سازندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیج از 36 منطقه حاشیه نشین شهری حمایت می کند، افزود: حداقل رساندن آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین و برخوردار کردن این  محلات  از اهداف بسیج در مناطق حاشیه نشین است.

 

تربیت صحیح جوانان و نوجوانان از رویکردهای مهم بسیج است

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ابراز کرد: رویکرد دیگر بسیج رویکرد تربیتی است و در این رویکرد به دنبال ایجاد دغدغه هایی برای خودسازی جوانان و نوجوانان هستیم.

 

وی تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات ما در حوزه تربیتی این است که انسان ها فرصتی را برای خودسازی خود در نظر نمی گیرند.

 

سرهنگ سوری ادامه داد: حلقه های صالحین با رویکرد تربیتی و با هدف ایجاد دغدغه های برای خودسازی جوانان و نوجوانان تشکیل می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر چهار هزار حلقه صالحین و نزدیک به 200 مهد قرآنی و  تربیت بالغ بر 2 هزار نفر حافظ قرآنی از برنامه های بسیج در این راستاست.

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رویکردهای بسیج است

 

سرهنگ سوری با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های بسیج است، افزود: از رویکردهای اصلی بسیج مستضعفان ترویج فرهنگ ایثار است و ما معتقدیم هر جای دنیا این فرهنگ حاکم بوده است بستر ظلم ستیزی و حمایت از محرومان بوده است.

 

سازمان بسیج یک سازمان فرهنگی است

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به رویکرد فرهنگی وهنری بسیج، ادامه داد: سازمان بسیج قبل از اینکه سازمان نظامی باشد، یک سازمان فرهنگی است و رویکرد فرهنگی همیشه به عنوان اولیت این سازمان مورد نظر است.

 

وی افزود: امنیت پایدار و امنیت مردمی دیگر رویکرد سازمان بسیج است که حفظ امنیت مردم به وظیفه مردم از وظایف بسیج است.

 

سرهنگ سوری تصریح کرد: این مهم در قالب گردان های بیت المقدس، گردان های امام علی(ع)، گردان های کوثر و گروه ها ودسته های رزمی دنبال می شود.

 

وی افزود:بخش اعظمی از امنیت امروز و احساس امنیت حاکم برجامعه مرهون نیروهای بسیج است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه حضور موثر در اقشار بسیج دیگر رویکرد سازمان بسیج است، ابراز کرد: 20 قشر بسیج داریم که در این اقشار بسیج حضوری اثر بخش دارد و حاکم شدن تفکر بسیجی در این دستگاه های از رویکردهای بسیج است.

 

سرهنگ سوری اظهار کرد: ما دنبال این هستیم که ماموریت محوری را در اقشار بسیج به رسالت محوری تبدیل کنیم و پی گیری می کنیم که دستگاه فساد ستیز باشد و رویکرد تکریم ارباب رجوع را به نوکری مردم تبدیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی کارهای بسیار بزرگی انجام گرفته است، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته بسیج سازندگی بالغ بر 300 مسکن محروم را تحویل نیازمندان استان داده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اذعان داشت: همچنین بالغ بر 19 کانال آبر کشاورزی در مناطق محروم در راستای جهش تولید احداث و تحویل کشاورزان شده است.

 

سرهنگ سوری ادامه داد: احیای قنوات توسط بسیج سازندگی در دستور کار قرار دارد و در یک سال اخیر حداقل پنج قنات و 45 استخر ذخیره آب تحویل کشاورزان شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مراکز بهداشتی و درمانی دو مرکز احداث و تحویل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شده است.

 

سرهنگ سوری بیان کرد: بالغ بر 20 مدرسه توسط بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت های بسیج و خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

 

وی ادامه داد: حدودهزار و 450 طرح اشتغالزایی توسط  بسیج سازندگی حمایت شده است که منجر به اشتغال در سطح استان شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: در بخش محرومیت زدایی هشت دهستان محروم را داریم که  توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج  تحت پوشش قرار گرفته اند و هم اکنون کارهای بزرگی در این دهستان ها در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه ضریب محرومیت این دهستان های بین 8 تا 9 بوده است، افزود: در سایه خدمات بسیج سازندگی امروز ضریب محرومیت این دهستان ها به 5 تا 6 تبدیل شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهار کرد: حدود 57 پروژه شامل آب رسانی، مدرسه سازی، کانال آب کشاورزی، برق رسانی، جاده سازی و... اجرایی شده است.

کد خبر 1116857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha