سفر حضرت معصومه (س) به شهر قم یکی از بخش های تثبیت حکومت اسلامی است

امام جمعه خفر استان فارس با بیان اینکه بسیاری از بزرگان و اعضای جبهه مقاومت حرکت خود را از بقعه مبارکه حضرت معصومه (س) آغاز کردند، گفت: سفر حضرت معصومه (س) به شهر قم یکی از بخش های تثبیت و ترویج اسلام و حکومت اسلامی در دنیا بوده است.

حجت الاسلام محمد جواد آزاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد هدف سیاسی سفر حضرت معصومه (س) گفت: اصل سفر حضرت معصومه (س) که در آن دوران رقم می خورد، طبیعتا با ترویج اسلام بوده است و شهادت حضرت معصومه (س) که از ساوه شروع و در قم ختم می شود در روایتی از امام صادق (ع) عنوان می شود که هر کدام از اهل بیت (ع) حرمی دارند؛ خدا حرمی دارد که مکه است و امیرالمومنین حرمی در کوفه دارد و اهل بیت (ع) حرمی دارند که در قم قرار دارد.

 

امام جمعه خفر استان فارس افزود: توصیه های اهل بیت (ع) بر مبنای حکومت و به نوعی بوده که اسلام و حکومت اسلامی را تثبیت کنند. به طریق اولی حرکت حضرت معصومه (س) یکی از بخش های تثبیت حکومت اسلامی بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) قبل از ولادت حضرت معصومه (س) سفارش کردند که فرزندی از فرزندان ما در قم مدفون می شود و این حرکت در حرکت سیاسی اسلام شکل گرفته است. اکنون نیز بسیاری از اتفاقات در دنیا حتی در موضوعات سیاسی سرمنشأش حول محور بقعه مبارک حضرت معصومه (س) و حرکت سیاسی ایشان است.

 

وی گفت: از این بقعه مبارکه بسیاری از افراد حرکت های سیاسی خود را در جبهه مقاومت کشورهای اسلامی و بسیاری از بزرگان و علما شکل داده اند. جبهه سازی ها و جریان سازی های بسیاری از این مکان مقدس آغاز شده است و در کشورهای مقاومت گسترش یافته است.

 

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: حتی در برخی از کشورهای غیر اسلامی نیز از اروپا و آمریکا بسیاری از حرکت های اسلامی تفکرشان را از محور بقعه مبارک حضرت معصومه (س) نشات گرفته اند و از همان روایت امام صادق (ع) که فرمودند حرم ما اهل بیت قم است، منشأ می گیرد و جریان سیاسی اسلام از این مکان مقدس آغاز و در دنیا اثرگذاری خود را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به بسیاری از تحولات سیاسی و دینی در دنیا یادآور شد: بسیاری از این تحولات سیاسی در دنیای اسلام و حتی اروپا از کنار این مرقد مطهر آغاز می شود که یکی از آنها می تواند جریان مسلمانان نیجریه و شیخ بزرگوار زکزاکی باشد که این جریان سیاسی در دنیا شکل گرفته است و منشأ آن نورانیت حضرت معصومه (س) بوده است.

 

وی گفت: این مثال را به طور مصداقی می توان در سایر کشورها نیز به خوبی شاهد بود. بسیاری از طلبه ها از این جریان و از دل قم تقویت شده اند و به لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پخته شده اند و تفکرات اسلام را آموزش دیده اند و در دل بلاد کفر در حال ترویج جریان اسلامی هستند. امیدواریم این جریان آزادی خواهی و حق طلبی زمینه ای برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

 

کد خبر 1116898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha