۵۰۰ دانش آموز استثنایی افغانستانی در مدارس استان تحصیل می کنند

خدابنده با اشاره به دشواری فرآیند جذب و حمایت تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی، گفت: حدود ۵۰۰ دانش آموز استثنایی با نیازهای ویژه افغانستانی در مدارس استان خراسان رضوی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز سه شنبه (25 آبان) در بازدید نمایندگان اداره کل امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا (اکو) از دبستان استثنایی «دکتر کامران مولوی» با اشاره به دشواری فرآیند جذب و حمایت تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی گفت: این دشواری در خصوص جذب و فراهم ساختن زمینه تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه اتباع دو چندان می شود که نیازمند همکاری و حمایت بیش از پیش سازمان های بین المللی و همچنین نهادها و دستگاه های مرتبط است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه افغانستانی در مدارس استان خراسان رضوی تحصیل می کنند؛ اظهار کرد: تجهیز وسایل توانبخشی جهت اتاق کاردرمانی ذهنی، ۴۰۰ ساعت گفتار درمانی دانش آموزان افغانستانی و همچنین تجهیز اتاق های بازی درمانی از جمله فعالیت های آموزش و پرورش استثنائی استان در این خصوص است.

 

گفتنی است؛ دبستان استثنایی "دکتر کامران مولوی" که در یکی مناطق کم برخوردار شهر مشهد واقع شده است ویژه دانش آموزان آسیب دیده شنواییست و 13 دانش آموز اتباع در آن مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1116942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha