کتاب فیلم‌های‌کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کتاب  نقد می‌شوند

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: کتاب فیلم های تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز ایلام، نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « محمدرضا رستم پور» در این خصوص اظهار کرد: نقد و بررسی کتاب فیلم های تولیدی کانون، پس از هفته کتاب نیز به صورت فرایندی تداوم خواهد داشت و هر ماه یک کتاب فیلم با حضور مربیان هنری و اعضای کارگاه های انیمیشن نقدو بررسی می شود.

 

وی ابراز کرد: کتاب فیلم «یکی کم است» اولین اثر مکتوب و تصویری کانون است که در این فرایند با حضورفیلم سازان مطرح ایلامی، مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام افزود: علاوه بر این در کانون ایلام ویژه برنامه پیک نشاط در مناطق کم برخوردار با محوریت کتاب، اجرای برنامه هر مرکز یک کتاب با معرفی کتاب های پر خواننده، برگزاری طرح «کتاب، روستا، کودک» در سه روستای استان، برگزاری نشست تخصصی با حضور یک نویسنده مطرح کودک در حوزه قصه، برپایی جلسات انجمن های مجازی ویژه نقد کتاب شعر و داستان، حضور در برنامه کشوری دو پنجره،جشن‌کتاب در مراکز کانون و کارگاه های عمومی ویژه کتاب از مهم ترین برنامه های کانون ایلام به مناسبت هفته کتاب و کتابخواتی به شمار می رود.

 

رستم پور ابراز کرد: کتابفیلم از سری تولیدات کانون به شمار می رود و کتاب هایی را در بر می گیرد که به شکل فیلم یا انیمیشن در آمده اند و کتاب را همراه فیلمش در اختیار مخاطب قرار می دهند.

 

 

وی گفت: کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان اصلی ترین فعالیت کانون به شمار می رود که تمام فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری آن نیز براساس کتاب های موجود در قفسه های مراکز کانون برنامه ریزی و اجرا می شوند به شکلی که  هر فعالیتی که انجام می گیرد از شعر و داستان و نوشتن گرفته تا نمایش و کاردستی و عروسک سازی و قصه گویی و دهها فعالیت دیگر حتما برپایه ی کتاب شکل می گیرند.

 

گفتنی است،  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با  ۲۲ مرکز فرهنگی، هنری در سراسراستان به صورت ثابت،سیار و پستی به  کودکان و نوجوانان ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی، هنری و آموزشی ارائه می دهد.

 

کد خبر 1116980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha