تاکید معاون رییس‌جمهوری بر تسریع در تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

رییس سازمان امور اداری و استخدامی بر اجرای دقیق، سریع و مبتنی بر وحدت رویه قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «میثم لطیفی» در نشست بررسی مسائل تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: در حوزه ساختارها و فرآیندها با چالش‌های جدی مواجه هستیم، این چالش‌ها یک‌ شبه ایجاد نشده و یک‌ شبه نیز حل نمی‌شوند. همین که بتوانیم مسیر را اصلاح، ارزیابی و پیگیری کنیم، بخش بزرگی از چالش‌ها برطرف می‌شود.

وی مشکلات اصلی کشور را در سه محور تشریح کرد و گفت: عدم رضایتمندی مردم، عدم بهره‌وری در عملکرد دستگاه های اجرایی و ادراک بی‌عدالتی بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی، مشکلات اصلی کشور هستند که نظام اداری می‌تواند به رفع آن‌ها کمک کند.

معاون رییس جمهوری افزود: شاخص‌های بهره‌وری در بسیاری از عرصه‌ها منفی است، همچنین رضایت‌مندی مردم از نظام اداری، وضعیت مطلوبی ندارد.

وی احساس و ادراک بی‌عدالتی در میان کارکنان دولت را از دیگر مشکلات اساسی دانست و گفت: در پی این احساس، سونامی همسان‌سازی حقوق و مزایا راه افتاده است. انواع روش‌های به‌کارگیری نیروی انسانی که مبنای قانونی ندارند و یا برای آنان مبانی ایجاد شده بر این احساس بی‌عدالتی افزوده است.

وی ضمن اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها مشکل وضعیت استخدامی کارکنان کشور بیشتر در حوزه اجرا و نظارت است و راهکار آن، کنترل و نظارت و برخورد با متخلفان است.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: نباید قراردادهای گوناگون و خارج از قانون در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشند و مسولیت نظارت بر این موضوع با معاون سرمایه انسانی دستگاه‌های اجرایی است.

وی درخصوص تبدیل وضعیت ایثارگران دستگاه‌های مشمول گفت: باید با رعایت عدالت، بهره‌وری و رضایت عامه، در بازه زمانی تعیین‌شده، با رعایت وحدت رویه، مطابق قانون عمل کنند و در فضای مبتنی بر کرامت و عزت نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول، اقدامات لازم را انجام دهند.

بنیاد شهید با جدیت قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را پیگیری می‌کند

در ادامۀ این نشست رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران باید مدیریت جهادی داشته باشیم.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، نگران انباشت نیروی انسانی و بزرگ‌شدن دستگاه‌ متبوع خود هستند، اما سؤال اصلی این است که اگر تعداد نیروی دستگاهی بیش از نیاز است، اساساً چرا آن نیروها به کار گرفته شده‌اند؟ چون تبدیل وضعیت استخدامی به خودی خود باعث افزایش نیروی انسانی نمی‌شود و اگر تعداد نیروی انسانی دستگاهی بیش از اندازه است، باید فکری اساسی کرد.

وی تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌جد پیگیر اجرایی‌شدن این قانون تا پایان سال در تمام دستگاه‌های اجرایی است؛ لذا توصیه می‌کنم دستگاه‌ها این کار را با تکریم همکار ایثارگرشان و قبل از پایان مهلت انجام دهند.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پیگیری اجرای این قانون، به‌‎زودی سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کند تا به صورت خوداظهاری از تبدیل وضعیت همه ایثارگران مشمول اطمینان حاصل کند.

کد خبر 1116993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha