لزوم ایجاد سازمان تبلیغات اسلامی کودک و نوجوان/ سند ملی مسجد تدوین می شود

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه سند ملی مسجد در کشور در حال تدوین است، گفت: این سند تقسیم وظایف خوبی بین دستگاه های متولی مساجد ایجاد می‌کند و اثرگذاری مسجد بر جامعه را با اجرای سند بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «رضا عزت زمانی» بعدازظهر امروز (25 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه معتقدیم مسئولیت ها در کشور و هویت انقلاب برای مردم و به دست مردم است و اگر قرار باشد تحولی در کشور اتفاق بیفتد و پیشرفتی رخ دهد، به دست مردم اتفاق می افتد، اظهار کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و مبنای اعتقاد ما در حکومت اسلامی همین است.

 

وی با بیان اینکه تبلیغ هم که عرصه معرفی اسلام ناب به بشریت است باید به دست خود مردم اتفاق افتد، افزود: هنر ما در ایجاد ظرفیت‌ها برای نقش آفرینی مردم است، چراکه اثری که مجاهدت مردم در عرصه فرهنگ دارد می‌تواند جامعه را به حرکت در آورد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه نقش مردم در مراسمات مذهبی و انقلابی هزاران برابر بیشتر از آنچه است که دولت ها انجام می‌دهند، گفت: انحرافات و کج روی ها به دلیل دخالت‌های نابجای دستگاه‌ها در عرصه‌های فرهنگ و هنر است.

 

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه مبنای حرکت سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی کردن تبلیغ است، ادامه داد: بار فرهنگ و تبلیغ روی دوش مردم است و آنها هستند که با همت خودشان عرصه های مذهبی را حفظ کردند و می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم آنچه خواست مردم هست روی زمین بنشیند، اظهارداشت: سازمان تلاش می‌کند لشکر تبلیغ مردمی را سازماندهی کند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه باید نهضتی از بانوان در تبلیغ انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: شعار ما این است که هر خانم در خانواده و محیط پیرامون موثر است، لذا می توان لشگر میلیونی از بانوان مبلغ دین داشته باشیم چراکه همه مردم مبلغ هستند و برای حفظ دین خود قیام می کنند، هر جا خوبی ها نشر پیدا میکند عرصه تبلیغ است.

 

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه در حوزه کودک و نوجوان به سازمان کودک و نوجوان انقلاب اسلامی و سازمان زنان انقلاب اسلامی نیاز داریم، افزود: رسانه بُعدی از ابعاد تبلیغ است و چنانچه مبلغی در بعد رسانه توجه نکند موفق نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اهمیت هنر در موضوع تبلیغ و اطلاع رسانی، گفت: تنها راه معرفی دین به عموم مردم هنر است.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در حوزه آسیب های اجتماعی نقش های مختلفی را ایفا می کند، گفت: تاکنون اقدامات خوبی در حاشیه شهرها و در خصوص طلاق به همت طلاب و روحانیون صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه سازمان زنان انقلاب اسلامی و سازمان کودک و نوجوان انقلاب اسلامی باید در بدنه سازمان تبلیغات اسلامی تشکل شود، گفت: این بدین معنا نیست که سازمان جدیدی راه اندازی شود، بلکه رویکرد در تبلیغ تغییر خواهد کرد و نقشی جدید برای حوزه کودک و نوجوانان و زنان تعریف خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در مهرواره اوج تاکنون 28 هزار امام جماعت به فرمایش رهبری برای حل مسائل محله خودشان لبیک گفتند، گفت: استقرار روحانی در مناطق کم برخوردار از اهداف سازمان است اما به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم تمام روستاهای هدف را تامین روحانی کنیم.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه باید در 14 هزار روستای بالای 100 خانوار در کشور روحانی مستقر می داشتیم، افزود: این امر به دلیل مشکلات مالی تحقق پیدا نکرده است و پیش بینی می شود تا سال 1404 حدود 20 هزار طلبه مستقر در روستاها داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه سند ملی مسجد در کشور در حال تدوین است، گفت: این سند تقسیم وظایف خوبی بین دستگاههای متولی مساجد ایجاد می‌کند و اثرگذاری مسجد بر جامعه را با اجرای سند بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

 

وی همچنین با بیان اینکه اهل سنت زبان گفتگوی انقلاب اسلامی با جامعه اهل سنت خارج هستند، خاطرنشان کرد: اهل سنت می توانند در انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران به بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا کمک زیادی بکنند.

 

 

کد خبر 1117009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha