کتابخانه ها و مراکز نشر کتاب از صدا و سیمای مرکز زنجان معرفی شود

احمدخانی به نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و خواستار تهیه مستند از زندگی نویسندگان خلاق و معرفی کتابخانه ها و مراکز نشر کتاب از این رسانه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان به تشریح فعالیت های حوزه کتاب در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان پرداخت و گفت: از 24 آبان تا یکم آذرماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است و به همین منظور برنامه های متعددی در سطح استان زنجان اجرا می شود.

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» نامگذاری شده است، گفت: به همین منظور غبارروبی مزار شهدا با حضور اصحاب فرهنگ و هنر انجام شد.

 

وی به برگزاری مراسم اختتامیه کتاب سال، تجلیل از ناشران نشر، کتابداران، مروجان کتاب و فعالان این عرصه اشاره کرد و افزود: در هفته کتاب آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتابی با محوریت مادر شهدا 30 آبان ماه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می شود.

 

احمدخانی به رونمایی 24 کتاب دیگر در این هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای تئاتر،  دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، برگزاری پویش استانی معرفی کتاب، معرفی کتاب های خوانده شده در دو دقیقه، توزیع و اهدای کتاب به مدارس، مساجد و زندان ها و دستگاه هایی که دارای کتابخانه هستند برای این هفته پیش بینی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات معرفی کتاب، بازدید از کتابفروشی های استان، دیدار با کتابداران کتابخانه های زندان ها و مدارس، برپایی ایستگاه نقاشی با موصوع کتاب، جشنواره عکس با موصوع کتاب، رونمایی از کتاب های تازه منتشر شده، برگزاری مراسم شب های شعر، مسابقه کتابخوانی و برنامه عصر کتاب از دیگر برنامه های این مجموعه در هفته کتاب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خرید کتاب از ناشران استانی در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های ادبی، تبلیغات محیطی و اجرای طرح پاییزه کتاب در سطح کتابفروشی ها با 20 درصد تخفیف نیزدر دستور کار است.

 

وی به نقش صدا و سیما در توسعه و ترویج کتابخوانی اشاره کرد و افزود : صدا و سیما می تواند با معرفی نقش کتاب و مطالعه از زبان کارشناسان در قالب های مختلف، برگزاری میزگرد، فیلم، سریال، تولید برنامه هایی با موضوع شناسایی عوامل بازدارنده مطالعه در گروه های سنی، تهیه و پخش مستند از زندگی نویسندگان خلاق، ساخت میان برنامه زیرنویس با موضوع تشویق و ترغیب افراد به مطالعه، پخش اخبار و گزارش از نشست ها و مراسم نقد و رونمایی از کتاب، اطلاع رسانی طرح های فصلی کتاب، ترویج سنت حسنه هدیه کتاب در برنامه ها، اجرای مسابقات کتابخوانی، معرفی الگوهای شخصیتی از افراد اهل علم و مطالعه به عنوان افراد باهوش و خوش اخلاق، دعوت از نویسندگان، مترجمان و ناشران، معرفی کتابخانه های استان، معرفی مراکز فعال در حوزه نشر کتاب آموزش شیوه های جستجوی کتاب در کتابخانه، تهیه و تولید مستند فرهیختگان پیشکسوت فرهنگ و هنر مورد مطالبه در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد.

 

وی به اختتامیه نخستین جشنواره دوسالانه جایزه ملی غزل منزوی در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 1117019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha