تفکر، خردورزی و مطالعه عمیق در جامعه امروزی یک نیاز ضروری است

جوروند با بیان اینکه تفکر، خردورزی و مطالعه عمیق در جامعه امروزی یک نیاز ضروری است گفت: بحث چاپ، نشر، کتاب و مطالعه همه در گرو یکدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» امروز (سه‌شنبه ۲۵ آبان) در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر خوزستان، ضمن تسلیت درگذشت علیرضا زادکرمی مدیر چاپخانه حکمت اهواز و اصغر جعفرپیشه (جعفری) پیشکسوت کتابفروشی استان خوزستان اظهار کرد: تفکر، خردورزی و مطالعه عمیق در جامعه امروزی یک نیاز ضروری است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: انسان امروز در تمام ابعاد انسانی بحران زده درونی و داخلی است و با توجه به فضای مجازی دیگر کمتر کسی کتاب‌ یا رمان‌های چند جلدی می‌خواند.

 

وی اضافه کرد: فضای مجازی همچون اقیانوسی کم عمق است که همه اطلاعات در حوزه‌های مختلف به صورت موجز و خلاصه در دسترس بوده و دیگر کسی به صورت تخصصی به یک حوزه نمی‌پردازد و هر کس در هر حوزه‌ای ورود کرده و اظهار نظر می‌کند که بسیار آسیب‌زا است.

 

جوروند با اشاره به اینکه این موضوع علاوه بر کتاب، در حوزه چاپ هم رسوخ کرده و چاره‌ای نداریم جز اینکه با آن همگام شویم تصریح کرد: با این اوضاعی که در همه عالم وجود دارد باید گفت که چاپ کتاب جرات می‌خواهد.

 

وی با بیان اینکه بحث چاپ، نشر، کتاب و مطالعه همه در گرو یکدیگر هستند عنوان کرد: باید دید چقدر می‌توان کمک کرد و این فضا را تغییر داد و دوربرگردانی به حقایق اندیشه‌ورزی در سرزمین بزرگی مانند ایران با آن عقبه تاریخی و بزرگان علوم مختلف داشته باشیم.

 

در پایان این مراسم از ۱۷ چاپخانه دار و ۱۰ ناشر استان خوزستان با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

 

کد خبر 1117048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha