والدین خود را موظف به تربیت قرآنی فرزندانشان بدانند/لزوم بهره گیری از مفاهیم قرآنی برای ترویج کتابخوانی

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عمومی کردن قرآن مهم است، به هفته کتابخوانی گریزی زد و گفت: کتابخوانی را با بهره گیری از مفاهیم قرآنی ترویج کنیم همه باید سواد قرآنی داشته باشند. نباید قرائت نماز و قرآن افراد جامعه اسلامی دچار اشتباه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»عصر امروز(۲۵آبان) در نشست با «داوود جعفری» دبیر جشنواره های قرآنی فجر کشور و «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که جهت تشکیل شورای سیاستگذاری مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین المللی تلاوت های مجلسی کشور به میزبانی مازندران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) کریمه اهل بیت(علیهم السلام) اظهار کرد:  توفقق فعالیت فرهنگی وکار در حوزه قرآن را لازم است تبریک بگوییم.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه قرآن بشر را به بهترین ها هدایت می کند، قرآن بشر را شفا می دهد؛ دو مشکل اساسی بشر بیمار ی و گمراهی است قرآن کریم برای این دو گرفتاری، درمان دارد.

 

 

وی برلزوم ترویج محتوا، تدبر، قرائت، تعلیم، حفظ و عمل به این کتاب آسمانی تاکید کرد و گفت: قطعا آشنایی با ظاهر قرآن، الفاظ، قرائت و استماع قرآن مقدمه ای می تواند باشد برای فهم، تدبر و عمل به این کتاب آسمانی البته که خودش فی نفسه عبادت و نجات بخش است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه استماع قرآن کریم ارزشمند است، ادامه داد: متاسفانه فضای کلی جامعه به گونه ای است که این گونه کارها در فضای جامعه امروزی مقداری غریبانه است باید فضا سازی متناسب با قرآن خوانی، قرآنی فهمی ایجاد کنیم شیوه های جذب باید جذاب و بدیع باشد.

 

 

وی اضافه کرد: مستمعین که در جشنواره های تلاوت مجلسی حاضر می شوند تا به قاریان نمره بدهند تا قاریان برتر معرفی شوند یعنی علاوه برگوش جان سپردن به آیات نورانی قرآن کریم باید نمره و رای بدهند به قرا خیلی خوب است و جذب مخاطب را همراه خواهد داشت.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: اینکه مازندران قرار است میزبان جشنواره ملی باشد جای خرسندی دارد و هرچه در توان باشد کمک می کنیم همچنین کارگروه قرآن و عترت دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران آماده همکاری با دبیرخانه جشنواره ملی تلاوت مجلسی است.

 

 

وی با تاکید براینکه اولین وظیفه ما ترویج قرآن است، اظهار امیدواری کرد مازندران هرساله میزبان این جشنواره قرآنی باشد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مناسبت های موالید و شهادت ائمه اطهار(ع) همانند ماه رمضان، مبعث، غدیر و...فرصت بی نظیری برای اجرای مسابقات قرآنی است، گفت: قرآن باید فرهنگ عمومی ما باشد الفاظ قرآن باید برای همگان زبان آشنا باشد.

 

 

وی با بیان اینکه عمومی کردن قرآن مهم است، به هفته کتابخوانی گریزی زد و افزود: کتابخوانی را با قرآن ترویج کنیم همه باید سواد قرآنی داشته باشند. نباید قرائت نماز و قرآن افراد جامعه اسلامی دچار اشتباه باشد.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: کارهای زیادی در حوزه قرآان انجام شده اما با نقطه ایده آل فاصله زیاد داریم. والدین خود را موظف به قرآن خوان شدن فرزندان شان بدانند.

کد خبر 1117065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha