احداث فرهنگ‌سرا در بندر آستارا

صفرخواه از احداث فرهنگ‌سرا در شهر مرزی بندر آستارا خبر داد و گفت: متاسفانه فضاهای فرهنگی و هنری این شهر مرزی جوابگوی هنرمندان نیست.

«محمدرضا صفرخواه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: جلسه کمیسیون حقوقی فرهنگی شورای اسلامی آستارا با هدف ایجاد فرهنگ‌سرا شهرداری روز گذشتهز(سه‌شنبه، ۲۵ آبان)با حضور اعضای کمیسیون در محل ساختمان شورای اسلامی شهر برگزار شد.

 

رییس کمیسیون حقوقی فرهنگی شورای اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه این شهر مرزی چهره‌های فرهیخته بسیار در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری دارد و بارها هنرمندان و چهره‌های علمی این خطه برای این شهرستان و کشور افتخارآفرینی کرده‌اند، افزود: با توجه به این موضوع ایجاد فرهنگ‌سرا در شهر مرزی آستارا یک ضرورت است.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش مراکز فرهنگی و هنری دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر شهر آستارا است، تصریح‌کرد: در جلسه امروز ایجاد فرهنگ‌سرا شهرداری به تصویب رسید و بودجه و محل مناسبی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

 

صفرخواه جذب علاقه‌مندان و هنرجویان و پرورش استعداد آنها، جذب اساتید و هنرمندان با تجربه، پیدا کردن استعدادهای پنهان و پرکردن اوقات فراغت شهروندان را از اهداف ایجاد فرهنگ‌سرا در شهر مرزی آستارا برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری در فرهنگ و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی، پس‌اندازی برای آینده است و امیدواریم با راه‌اندازی فرهنگ‌سرا، محلی مناسب برای گردهمایی هنر دوستان و هنرمندان را در شهر آستارا داشته باشیم.

 

عضو شورای اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه فضاهای فرهنگی و هنری این شهر مرزی جوابگوی هنرمندان نیست، افزود: درصدد هستیم با راه‌اندازی فرهنگ‌سرا به بخشی از مطالبات به حق هنرمندان جامه عمل بپوشانیم.

 

وی اضافه‌کرد: محافل فرهنگی بندر آستارا باید بیش از پیش رونق داشته باشد، زیرا در این منطقه ظرفیت‌های فرهنگی زیادی وجود دارد.

 

صفرخواه خاطرنشان‌کرد: اگر فضای نشاط و شادابی در جامعه نباشد آن جامعه مرده به حساب می‌آید بنابراین مسئولان امر باید در راستای ایجاد فرهنگ‌سرا دست مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر را بگیرند.

 

کد خبر 1117073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha