درآمیختن اشک، شور و افتخار در ۲۵ آبانماه

حماسه ۲۵ آبانماه سال ۶۱ اصفهان اشک، شور و افتخار مردم را در تشیع ۳۷۰ شهید در هم آمیخته و برگ زرینی برای انقلاب اسلامی و دیار نصف جهان شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: روزگاران انقلاب اسلامی بسیار متنوع و گاهی سخت و گاهی پر افتخار و سراسر تماشایی بوده که یکی از این روزهای افتخارآمیز و البته سخت، زمانی است که مردمان یک دیار پیکر 370 شهید را در یک روز تشیع می کنند و خم به ابرو نمی آورند.

پدران و مادرانی که فرزندان خود را تشیع کرده و و شهر حال و هوای اشک و شوق داشت و این حجم گل پرپر شده در یک روز حال و هوای دیگری ایجاد کرده اما موضوع همین جا ختم نشد بلکه جریان همچنان ادامه داشت و فرزندان این سرزمین عازم میدان ها شدند.

 

حماسه 25 آبانماه سال 61 که به روز حماسه و ایثار اصفهان، ماجرای این حادثه بوده، که مردم این دیار خلق کردند و در تاریخ ایثار مردم ثبت شد.

روز حماسه و ایثار اصفهان اتفاق بزرگ این دیار بود که رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری از آن از همت مردم آن شهر یادکرده اند و سال های متمادی از این روز یاد می شود و در تاریخ ملی به ثبت برسد.

 

حماسه 25 آبانماه سال 61 اصفهان اشک، شور و افتخار مردم را در تشیع 370 شهید در هم آمیخته و برگ زرینی برای انقلاب اسلامی و دیار نصف جهان شد.

 

*روز شلوغ و پر هیاهو اصفهان

 

روزی که 370 شهید با حضور همگانی مردم تشیع شدند، حماسه بزرگی بود که دنیا را متعجب کردند و امروز از آن به بهترین نوع یاد می شود.

رئیس سابق گلستان شهدا اصفهان با بیان اینکه در آن روز جمعیت زیادی همراهی داشتند، گفت: تشیع پیکر شهدا تا مغرب به طول انجامید .

«اسدالله مکی نژاد« با بیان اینکه تعداد قبرکن و امکانات مکانیزه برای تهیه و آماده سازی قبرها نداشتیم، افزود: گروه ۱۰ نفره برای اعمال خاکسپاری هر شهید تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با تشیع جنازه بسیاری از رزمندگان آماده اعزام به جبهه ها شدند و مسیر ادامه داد.

 

*حماسه ای ماندگار در 25 آبانماه

 

عمق حادثه به قدری است که توانسته این جریان را یک حادثه به وسعت تاریخ را خلق کند و همین مسائل جریان بزرگی شده که توانسته امروز برگ زرین باشد

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در این باره گفت: حماسه 25 آبان مردم اصفهان، دنیا را نسبت به این مشارکت  و حضور متعجب کرد.

 

سرتیپ پاسدار «مجتبی فدا» در یک روز 370 شهید توسط مردم این شهر تشیع و خاکسپاری و تعدادی هم در همین جریان مجدد به جبهه ها اعزام شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان به همین مناسبت اشاره کرد و اذعان داشت: حادثه 25 آبان 40 سال پیش یک اتفاق بزرگ و بی نظیر در کشور بود که توسط مردم اصفهان رقم خورد.

سرهنگ «محمد رضایی« افزود: باید تلاش کنیم این روز ماندگار و همیشگی باشد و نسل های جدید از آن با خبرشوند.

کد خبر 1117074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha